آفتاب
در پی تشدید درگیری ها بین معارضان سوری

هزاران ترکمن سوری وارد ترکیه شدند

هزاران ترکمن سوری وارد ترکیه شدند

آنکارا - ایرنا - هزاران نفر از ترکمن های سوریه در پی تشدید درگیری ها بین گروه های معارض و تروریست در این کشور وارد ترکیه شدند.

منابع خبری ترکیه روز دوشنبه به نقل از منابع محلی نوشتند درپی تشدید درگیری ها میان افراد مسلح معارض سوری و گروه تروریستی تکفیری ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ ( داعش) در شهر ˈ جرابولوس ˈ در سوریه از منطقه مرزی ˈقره قامیش ˈ در استان ˈ غازی انتپ ˈ در جنوب شرقی ترکیه وارد این کشور شدند.

به نوشته این منابع خبری ، افزون بر آن هزاران نفر دیگر از ترکمن های سوریه که شمار بسیاری از آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند در چادرهایی در مرز ترکیه و سوریه اسکان یافته اند و منتظر ورود به ترکیه هستند.

ˈ احمد الجدیر ˈ از رهبران ترکمن سوریه گفت : پناهجویان ترکمن از کمبود مواد غذایی و نان رنج می برند و با توجه به سرمای هوا در انتظار ورود به ترکیه و اسکان در اردوگاه ها هستند.

پایگاه خبری ˈ گازته پنج ˈ ترکیه پیش از این نوشته بود درپی تشدید درگیری ها میان نیروهای مخالف و گروه تروریستی تکفیری ˈداعشˈ، مرز گمرکی ˈاونجو پینارˈ ( نقطه مقابل گمرک سلامه سوریه) بسته و هرگونه ورود و خروج از این گذرگاه مرزی ممنوع شد.

براساس این گزارش، تدابیر امنیتی در نوار مرزی ترکیه و سوریه تشدید شده و خودروهای زرهی واحدهای نظامی ترکیه در این مناطق، مستقر شده اند.

خاورم ** 230/1547
کد N85073

وبگردی