آفتاب

وزیرخارجه ترکیه ، از منتقدان سیاست های دولت آنکارا انتقاد کرد

وزیرخارجه ترکیه ، از منتقدان سیاست های دولت آنکارا انتقاد کرد

آنکارا - ایرنا - ˈ احمد داوداوغلو ˈ وزیر امور خارجه ترکیه ، منتقدان به سیاست های این کشور را به چالش کشیدن انتخابات شهرداری ها در این کشور متهم کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی در یک نشست اقتصادی در استانبول گفت : برخی از محافل در رسانه های بین المللی درپی آسیب رساندن به دمکراسی در ترکیه هستند و افرادی که در داخل ترکیه از سیاست های دولت این کشور انتقاد می کنند در پی به چالش کشیدن انتخابات شهرداری ها در ترکیه هستند.

انتخابات شهرداری ها در ترکیه اوایل فروردین ماه آینده با شرکت نمایندگان 27 حزب برگزار خواهدشد.

این انتخابات برای دولت ترکیه که با تنش سیاسی ناشی از رسوایی اقتصادی در این کشور مواجه است از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وزیر امورخارجه ترکیه به پیشرفت های این کشور از زمان اقتدار حزب حاکم عدالت و توسعه از سال 2002 اشاره کرد و گفت: بزرگترین دستاورد ما ایجاد اعتماد به نفس در ترکیه است و هیچ کس نمی تواند پیشرفت در این کشور را متوقف کند.

او ادعا کرد برخی محافل درپی سوق دادن ترکیه به یک دوران فترت با ایجاد ناآرامنی های سیاسی در این کشور هستند.

وزیر امورخارجه ترکیه تصریح کرد: برخی قصد داشتند با استفاده از تظاهرات اعتراضات آمیز در تابستان گذشته و عملیات ارتشا و فساد مالی ، سال 2013 را سال بحران در ترکیه عنوان کنند که این چنین نشد.

درپی عملیات ارتشا و فساد مالی در 17 دسامبر توسط پلیس و دادستان استانبول شماری از منتسبان به دولت ترکیه از جمله دو فرزند وزیر کابینه سابق و شماری از فعالان اقتصادی به اتهام اخذ رشوه و فساد مالی دستگیر شدند.

وی بااشاره به تحولات سال گذشته میلادی در ترکیه اظهارداشت : در این سال شاهد دو تحول عظیم در ترکیه بودیم نخست آنکه پس از ده ها سال ، روند گفت وگوهای صلح بین دولت آنکارا با ˈپ.ک.کˈ آغاز شد و سپس آنکه ترکیه تمامی بدهی های خود را به صندوق بین المللی پول پرداخت کرد.

وزیر امورخارجه ترکیه همچنین انتقادات از سیاست خارجی این کشور در باره مساله صفر با همسایگان را رد کرد و گفت : ترکیه همچنان به موضوع مساله صفر با همسایگان خود ادامه می دهد و دلیل این ادعا افزایش تبادلات تجاری ترکیه با کشورهای همسایه این کشور است .

وی به سفر اخیر ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه به بروکسل و دیدار و گفت وگو با مقامات این اتحادیه نیز اشاره کرد و گفت : برخی تلاش داشتند پس از عملیات ارتشا و فساد مالی در ترکیه فضای دیدار نخست وزیر این کشور با مقامات اتحادیه اروپا را پس از پنج سال منفی نشان دهند که این چنین نشد و ما همچنان به تلاش خود برای عضویت در اتحادیه اروپا ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد : افرادی تلاش دارند با استفاده از برخی از رسانه های بین المللی چهره ترکیه را بدون دمکراسی در جهان و منفی نشان دهند.

خاورم ** 230/1547
کد N84772

وبگردی