آفتاب
بروجردی در دانشگاه تهران:

رابطه گرگ و میش ایران و آمریكا تغییر كرده است

رابطه گرگ و میش ایران و آمریكا تغییر كرده است

اگر بخواهیم در فرهنگ لغت مترادفی برای نقض حقوق بشر پیدا کنیم، باید از کلمه آمریکا استفاده کنیم/ اگر آمریکایی‌ها شعار ازادی ودموکراسی می‌د هند چرا جنبش ۹۹ درصدی در این کشور سرکوب شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز رابطه گرگ و میش تغییرکرده است و جمهوری اسلامی مقتدر‌تر از گذشته در مقابل آمریکا ایستاده است، ‌گفت: امروز آمریکا اعلام می‌کند که اگر ما می‌توانستیم تمام تاسیسات هسته‌ای ایران را جمع می‌کردیم، اما نمی‌توانیم!! درواقع این اعتراف آمریکایی‌ها به اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علاءالدین بروجردی در مراسم رونمایی از اولین گزارش وضعیت نقض حقوق بشر درآمریکا (۲۰۱۳) که در تالار شیخ مرتضی انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم در فرهنگ لغت مترادفی برای نقض حقوق بشر پیدا کنیم، باید از کلمه آمریکا استفاده کنیم.

وی افزود: برخی می‌گویند اگر رفتار آمریکایی‌ها بهتر شد باید با آن‌ها رابطه داشته باشیم، البته مذاکره با امریکادر طول تاریخ مثلا در مورد مسئله عراق انجام شده است، اما ما به عنوان قدرت بر‌تر و بادرخواست خود آمریکایی‌ها با آن‌ها مذاکره کردیم گفتیم که باید شمااز ما درخواست کتبی ورسمی داشته باشید که اسناد این درخواست نیز هم اکنون دروزارت امورخارجه موجوداست.

بروجردی با بیان اینکه امروز رابطه گرگ و میش تغییرکرده است و جمهوری اسلامی مقتدر‌تر از گذشته در مقابل آمریکا ایستاده است، ‌گفت: امروز آمریکا اعلام می‌کند که اگر ما می‌توانستیم تمام تاسیسات هسته‌ای ایران را جمع می‌کردیم، اما نمی‌توانیم!! درواقع این اعتراف آمریکایی‌ها به اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل اینکه آمریکا ناقض حقوق بشر است، گفت: این کشور بدون مصوبه شورای امنیت به عراق حمله کرد، درحالیکه کشورهای بزرگی همچون فرانسه، آلمان و روسیه نسبت به آن اعتراض داشتند سپس در عراق از سلاحهای شیمیایی استفاده کرد که برای همین امروز امار مرگ و میر کودکان عراقی بالار فته است همه این‌ها محصول جنایات ضد بشری امریکاست.

بروجردی با تاکید بر اینکه زندانهای ابوغریب و گوانتانامو که شکنجه گاههای رسمی آمریکاییهاست سند محکومیت این نظام در جهان است، گفت: اوباما در یک تبلیغات انتخاباتی رسما گفت گوانتانامو را تعطیل می‌کنم اما نفوذ صهیونیست‌ها و برخی سرمایه داران به شبکه تصمیم گیری آمریکا اجازه نداد که وی قول خودرابه ثمر رساند.

وی بااشاره به اینکه امرو ز بعد از گذشت قرن‌ها سرخپوستهای آمریکابه عنوان صاحبان اصلی این کشور مورد ظلم دولت مردان قرارمی گیرند، گفت: در چند دهه اخیر هیچ زمانی نبوده که امریکا جنگی نداشته باشد آن‌ها برای استمرار صنایع نظامیشان جنگ راه می‌اندازند و ادم می‌کشند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین خاطر نشان کرد: اگر امروز رفت وآمد کشورهای غربی به کشور ما باز شده نشان دهنده قدرت ماست. من اخیرا در دیدار با وزیر اسبق امور خارجه فرانسه گفتم که امروز ده‌ها هزار تروریست با چشمان آبی و موهای بور در سوریه می‌جنگند، اما بحران سوریه روزی به پایان می‌رسد و آن‌ها به کشور خودباز می‌گردند و اروپا در آینده دچارمشکلهای جدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمریکا تنهاکشوری است که درطول تاریخ ساخت بمب هسته‌ای از آن استفاده کرده است گفت: آثار تخریبی هیروشیما و ناکازاکی هنوز مشهود است. اگر آمریکایی‌ها شعار ازادی ودموکراسی می‌د هند چرا جنبش ۹۹ درصدی در این کشور سرکوب شد.

بروجردی همچنین یادآور شد: همین دولتمردان آمریکایی بودندکه اعضای فرقه داوودیه را یکجا به اتش کشیدند و نشان دادند که تحمل عقیده مخالف در بزرگ‌ترین مدعی دموکراسی وازادی بیان وجودندارد.

وی افزود: اگر فیتیله بحث‌های هسته‌ای پایین کشیده شود، آن‌ها بحث حقوق بشررا علم می‌کنند و علیه ما قطعنامه می‌دهند، درحالیکه د رهمین همسایگی ما در کشور عربستان زنان اجازه رانندگی ندارند، اما به دلیل تبعیت آن‌ها از آمریکا دولتمردان این کشور هیچ وقت اعتراف نمی‌کنندکه حقوق زنان تضعیف شده است با این وجود در حالیکه خانم‌ها ۶۰درصد صندلیهای دانشگاه را درکشور ما دارند ولی مدعی می‌شوندکه زنان درایران از آزادی برخوردار نیستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درمجلس هر یک از اقلیتهای مذهبی نماینده‌ای دارند، گفت: آقای بت کلیا نماینده آشوری‌ها درمجلس توانست مقر اتحادیه آشوریان جهان را از امریکا به ایران منتقل کند.

کد N84644

وبگردی