آفتاب

یک مقام حزبی سوریه: ترکیه سلاح و مهمات تروریست ها در سوریه را تامین می کند

یک مقام حزبی سوریه: ترکیه سلاح و مهمات تروریست ها در سوریه را تامین می کند

آنکارا- ایرنا -ˈصالح مسلمˈ رهبر حزب اتحادیه دمکراتیک کردستان سوریه گفت: ترکیه برای گروههای تروریستی در سوریه سلاح و مهمات ارسال می کند.

وی روز دوشنبه در گفت وگو با روزنامه ˈحریتˈ چاپ ترکیه با تاکید بر اینکه دولت آنکارا در سوریه از گروه های مختلف سلفی که با گروه های کرد در نبردند، حمایت می کند، افزود: گروههای تروریستی ˈجبهه النصره، دولت اسلامی عراق و شام و احرار الشام ˈ علیه کردهای سوریه متحد شده اند و از سوی ترکیه مورد حمایت تسلیحاتی قرار می گیرند.

مسلم با یادآوری اینکه ترکیه برای گروههای تروریست در سوریه سلاح و مهمات ارسال می کند، توضیح داد: کشورهای عربی از جمله قطر نیز از طریق ترکیه برای گروههای یادشده سلاح و مهمات ارسال می کنند.

رهبر حزب اتحادیه دمکراتیک سوریه ادعای مقامات ترکیه مبنی بر ارسال کمک های انسانی به مردم ترکمن سوریه را رد کرد و گفت: این ادعاها صحت ندارد چرا که ترکمن های سوریه در صفوف کردهای این کشور قرار دارند.

وی با بیان اینکه ترکیه جزیی از بحران و جنگ داخلی در سوریه است، افزود: ترکیه حضور نظامی در سوریه ندارد ولی این کشور راه را برای ورود شبه نظامیان به سوریه هموار کرده است.

مسلم همچنین به اظهارات مقامات قطری مبنی بر اینکه سه میلیارد دلار به مخالفان سوری کمک کرده اند، اشاره کرد و ادامه داد: ترکیه بخشی از این مبلغ را حداقل برای فروش سلاح و مهمات به گروه های تروریستی در سوریه دریافت کرده است.

رهبر حزب اتحادیه دمکراتیک کردستان سوریه سخنان مقامات ترکیه در باره مبارزه دولت آنکارا با سازمان القاعده و گروه های منتسب به این سازمان در سوریه را رد کرد و گفت : نیروهای القاعده در ترکیه آموزش دیده و به سوریه اعزام شده اند و سخنان مقامات ترکیه در مبارزه با نیروهای این سازمان در تضاد است.

خاورم**2012** 2308 -1010
کد N84599

وبگردی