آفتاب
با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی

پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه برگزار می‌شود

پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه برگزار می‌شود

دبیرهمایش کتاب سال حوزه با اعلام زمان برگزاری همایش کتاب سال حوزه گفت: در این همایش از آیت‌الله جوادی آملی و مرحوم علامه سید عبدالعزیز طباطبایی تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین مهدی حقی در نشستی خبری بیان کرد: پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه روز پنج‌شنبه دهم بهمن ماه در مدرسه آموزش عالی امام خمینی(ره) با حضور اندیشمندان و بزرگان حوزه برگزار می‏‎شود.

وی افزود: در این همایش که با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی برگزار می‌شود از 60 سال تلاش علمی این مرجع تقلید تجلیل خواهد شد؛ همچنین در این مراسم، آیین تجلیل از سال‌ها خدمت فرهنگی مرحوم علامه سیدعبدالعزیز طباطبایی که در جمع آوری و تنظیم آثار فاخر حوزوی سال‌ها رنج کشیدند، تجلیل می‌شود.

دبیر همایش کتاب سال حوزه بیان کرد: امسال از 778 اثر رسیده به دبیرخانه، 11 اثر متعلق به بانوان بود که متاسفانه امسال دومین سالی است که حضور بانوان در این برنامه کم رنگ شده است.

وی افزود: امسال 4 ناشر غیر ایرانی از کشورهای آمریکا و لبنان در این جشنواره آثار خود را شرکت داده‎‏اند؛ در واقع 280 ناشر ایرانی و 4 ناشر خارجی در این جشنواره شرکت کرده‏‌اند.

حقی عنوان کرد: در پانزدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه از 242 داور در ارزیابی آثار استفاده شده است؛ 89 اثر در رشته کلام اسلامی، 81 اثر در رشته تاریخ و 63 اثر در رشته فقه در این همایش شرکت داده‎اند.

وی از افزایش کیفیت آثار ارسالی به همایش پانزدهم خبر داد و گفت: امسال 11 اثر برتر، 15 اثر شایسته تقدیر و 16 اثر تحسین شده معرفی می‎شوند؛ همچنین آثار راه یافته به مرحله نهایی که 26 درصد از آثار بودند به مراکز و نخبگان علمی کشور معرفی و به نشانی آنها ارسال می‏‌شود.

دبیر همایش کتاب سال حوزه بیان کرد: هر سال 1000 کتاب در حوزه تحلیل محتوا می‏‌شود و حتی آثاری که به این همایش نیز ارسال نشده است با رصدی که از سوی دبیرخانه انجام می‎‏شود به همایش راه می‎یابند.

انتهای پیام

کد N84208

وبگردی