آفتاب
قنبری در گفتگو با ایلنا:

افراطیون از نابسامانی‌ها استقبال می‌کنند

افراطیون از نابسامانی‌ها استقبال می‌کنند

برخی از تندروهایی که در مجلس می‌بینیم عملا مخالفتشان با اسرائیل و عربستان همسو می‌شود که یعنی همسویی کامل با منافع دشمنان ما در منطقه/عدم درک عده‌ای از افراد از منافع ملی باعث شده که آن‌ها در تقابل با سیاست‌های دولت حرکت کنند.

یک نماینده پیشین مجلس گفت: یک عده از افرادی که منافعشان با سیاست‌های تندروانه گره خورده است از هرگونه نابسامانی استقبال می‌کنند و این درحالی است که سیاست هسته‌ای کشور بر اساس منافع ملی تعیین شده و مورد تأیید ارکان اساسی نظام است.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ابراز ناخرسندی برخی از اصولگرایان تندرو از به اجرا درآمدن توافقات هسته‌ای اخیر، اظهار داشت: متأسفانه برخی از تندروهایی که در مجلس می‌بینیم عملا مخالفتشان با اسرائیل و عربستان همسو می‌شود که یعنی همسویی کامل با منافع دشمنان ما در منطقه.

این فعال اصلاح طلب این گونه مخالفت‌ها را ناشی از ضعف بینش این افراد عنوان کرد و با بیان اینکه رفتارهای این عده از مخالفت گذشته و به مرحله تقابل با سیاست‌های دولت رسیده است، گفت: عدم درک آن‌ها از منافع ملی باعث شده که آن‌ها در تقابل با سیاست‌های دولت حرکت کنند.

وی در ادامه این مطلب افزود: در این میان افرادی نیز هستند که منافعشان با سیاست‌های تندروانه گره خورده به گونه‌ای که در کل از هرگونه نابسامانی استقبال می‌کنند و این درحالی است که سیاست هسته‌ای کشور بر اساس منافع ملی تعیین شده و مورد تأیید ارکان اساسی نظام است.

قنبری با بیان اینکه ما راهی جز مذاکرات در پیش روی خود نداشتیم،گفت: ما یا باید آماده یک جنگ تمام عیار می‌شدیم و یا اینکه از طریق دیپلماتیک این مسئله را حل می‌کردیم که راه حل خردمندانه نیز حل دیپلماتیک این مسئله بود.

این نماینده پیشین مجلس همچنین گفت: رفتن به سمت جنگ نه تنها منافعی را برای ما به دنبال ندارد، بلکه به نابودی امکانات و منابع کشور می‌انجامد و در خوشبینانه‌ترین حالت این مسئله به تحریم‌ها ختم می‌شد که البته بخشی از این تحریم‌ها هم اعمال شد و می‌دانیم که آثار فلج کننده تری از جنگ نظامی را بر کشور تحمیل می‌کند.

وی افزود: اما خوشبختانه با مذاکرات اخیر تحریم‌ها در مسیر حذف قرار دارد و ایران به تدریج جایگاه رشد در منطقه می‌رسد.

قنبری همچنین خاطرنشان کرد: به طور کلی کسانی که با سیاست‌های دولت در عرصه سیاست خارجی مخالفت می‌کنند یا کسانی هستند که دیگر نمی‌توانند آن سودهایی را که از قبل تحریم‌ها به دست می‌آوردند کسب کنند و یا یک عده خاصی هستند که قدرت درک درست مسائل سیاسی در عرصه بین المللی را ندارند و در واقع یک برداشت سطحی از روابط بین الملل دارند و احساس می‌کنند که با درشت گویی می‌توانند منافع کشور را پیش ببرند.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به اکثریت قابل توجه اصولگرایان در مجلس گفت: با توجه به اینکه تعدادی از تندرو‌ها در مجلس حضور دارند و می‌توانند موضوعات مختلف کشور را تحت شجاع نظرات خود قرار دهند نمی‌توان نقش آن‌ها را در روند مذاکرات هسته‌ای ایران منکر شد اما از آنجا که مسیری که دولت در پیش گرفته مورد تایید مقام معظم رهبری است اینگونه اظهارات نمی‌تواند تاثیر چندان مهمی در ادامه روند مذاکرات هسته‌ای ایران داشته باشد.

کد N84102

وبگردی