آفتاب
با تعیین یک ضرب الاجل سه روزه؛

دولت تایلند از معترضین خواست اماکن دولتی را تخلیه کنند

دولت تایلند از معترضین خواست اماکن دولتی را تخلیه کنند

تهران - ایرنا - دولت تایلند دوشنبه یک مهلت سه روزه برای معترضین در این کشور جهت تخلیه مراکز دولتی اشغال شده تعیین کرد و هشدار دارد درغیراین صورت با اقدام پلیس مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری کیودو از بانکوک ، ˈچالرم ابومرونگˈ مسئول برقراری حالت فوق العاده اعلام شده ازسوی دولت تایلند، گفت: نیروهای پلیس پس از هفتاد و دوساعت اقدام به بازداشت افرادی خواهند کرد که مراکز دولتی را اشغال کرده اند.

این مهلت زمانی دولت ˈیینگلوک شیناواتراˈ نخست وزیر تایلند درحالی اعلام شده است که یک هیات مذاکره کننده دولت درتلاش برای ترغیب رهبران معترضین جهت پایان دادن به اعتراض های خیابانی است.

براساس این گزارش، معترضین در تایلند که درتلاش برای برکناری دولت و وادار کردن نخست وزیر به استعفا هستند، اقدام به اشغال چندین نهاد دولتی ازجمله وزارت خارجه این کشور کرده اند.

همچنین گزارش خبرگزاری رویترز حاکی است کمیسیون انتخاباتی تایلند با هشدار درمورد احتمال خونریزی بیشتر درپی درگیری های خشونت آمیز روز گذشته که یک کشته و 12 مجروح به جا گذاشت، اعلام کرد انتخابات برنامه ریزی شده این کشور برای هفته آینده باید یک ماه به تعویق بیافتد.

این گزارش می افزاید: اعضای این کمیسیون قرار است فردا سه شنبه با نخست وزیر تایلند دیدار کرده و درمورد برگزاری انتخابات گفت وگو کنند.

دولت یینگلوک شیناواترا حدود سه ماه است تحت فشار معترضانی قرار دارد که خواهان استعفای وی از پست نخست وزیری هستند.

این بحران سیاسی در تایلند در آبان ماه زمانی آغاز شد که دولت کنونی اقدام به ارائه لایحه عفو عمومی کرد که معترضین آن را بهانه ای برای بازگشت ˈتاکسین شیناواتراˈ نخست وزیر سابق تایلند و برادر ˈیینگلوکˈ می دانند.

تاکسین شیناواترا پس از سرنگونی در سال 2006 میلادی در دادگاهی به اتهام فساد مالی به دو سال زندان محکوم شد که پس از آن برای رهایی از حکم حبس در خارج از تایلند به سر می برد.

از ابتدای اعتراضات ضد دولتی در تایلند که حدود سه ماه پیش آغاز شد بیش از 10 نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شده اند.

مترجمام 14501**1392
کد N84100

وبگردی