آفتاب

آل هاشم: تشکیل امت واحد اسلامی یکی از خواسته های امام خمینی بود

آل هاشم: تشکیل امت واحد اسلامی یکی از خواسته های امام خمینی بود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تأکید بر وحدت و تشکیل امت واحده اسلامی یکی از خواسته های امام خمینی بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در مراسم تجلیل از خدمات جانشین فقید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، مرحوم حجت الاسلام نیکبخت طی سخنانی به بررسی و تحلیل تاریخ معاصر ایران پرداخت و گفت: تاریخ معاصر ایران از جهات بسیاری حائز اهمیت بوده و برای همه عبرت آموز است.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه به چگونگی نفوذ و حضور سلطه گران و قدرت های زیادی خواه در گذشته ایران اشاره و در خصوص اوضاع اقتصادی آن زمان خاطرنشان کرد: اوضاع اقتصادی آن دوران از دو جنبه توسعه و آبادانی به گونه ای بود که علیرغم وجود امکانات بالفعل و بالقوه در کشور، ایران به عنوان یک کشور مسلمان، تأثیرگذار و مهم در منطقه شناخته نمی شد و آنچه از ایران در افکار عمومی و در محافل بین المللی وجود داشت، وابستگی و سرسپردگی بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از تحولات عظیم قرن بیستم بود تصریح کرد: وقوع این انقلاب بسیاری از نظریه پردازان را شگفت زده کرد به گونه ای با گذشت قریب به 35 سال از وقوع آن، هنوز بسیاری از عوامل و ابعاد انقلاب به خوبی برای همه روشن نشده و لازم است که در این خصوص نخبگان و اندیشمندان ابعاد این پدیده و معجزه قرن را تشریح کنند.

آل هاشم برکات و عظمت امروز ایران اسلامی را مدیون حرکت تاریخی امام راحل دانست و افزود: امام خمینی آفتاب حیات بخشی بود که در روزگار ستمگری طاغوتیان،بر قلب های جامعه نور امید پاشید و جامعه را از ظلمت به سوی نور، هدایت کرد؛ از این رو، در دهه مبارک فجر باید عظمت ابعاد وجودی امام خمینی(ره) را برای نسل جوان به خوبی تشریح و بیان کرد.

وی در ادامه در خصوص ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ایشان از کانون جوشان حوزه و از بطن مردم عدالت خواه برآمد و به یاری خدا کاخ ستمشاهی را درهم کوبید و قرآن را از فضای مقبره و مجالس ختم به صحنه زندگی اجتماعی مردم آورد.

وی افزود: ایشان به جامعه ما اعتماد به نفس و شجاعت بخشید و زنان را از منجلاب فسادی که به دست خاندان پهلوی بستر سازی شده بود نجات داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید بر وحدت و تشکیل امت واحده اسلامی را یکی از خواسته های امام راحل برشمرد و دراین باره تصریح کرد: امروز دشمنان و مستکبران شبانه روز درصدد نفوذ بین اقوام و مذاهب گوناگون مسلمانان به منظور تفرقه افکنی بین آنها هستند و لازم است به این خواسته امام عزیز یعنی "وحدت" بیشتر از گذشته توجه شود چراکه ایشان معتقد بودند مسلمانان از هرملت و مذهبی که باشند با هم برابرند و نباید درگیر فتنه نزاع و بدبینی شوند.

وی درپایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا انقلاب و جنگ تحمیلی افزود: خداوند را شاکریم که عنایت فرمود در جریان حادثه تروریستی مسجد ابوذر تهران در سال 1360 رهبر فرزانه انقلاب سالم ماندند و کشتی انقلاب را به گونه ای هدایت کند که صلابت گذشته و اقتدار روز افزون آن، امروز مورد هراس دشمنان باشد و البته صدور فرهنگ انقلاب در قالب حرکت مسلمانان منطقه حکایت از این موضوع دارد.

انتهای پیام

کد N84096

وبگردی