آفتاب
در جلسه امروز مجمع نمایندگان استان تهران با روحانی مطرح شد،

قول مساعد رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات شهرستان‌های استان تهران

قول مساعد رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات شهرستان‌های استان تهران

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران گفت که رئیس‌جمهور در دیدار امروز اعضای این مجمع قول مساعد برای رفع مشکلات شهرستان‌های استان تهران را داده است.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در توضیح جلسه امروز اعضای مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران با رئیس‌جمهور، گفت: مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران امروز با رئیس‌جمهور ملاقاتی داشتند که در این دیدار مسائل و مشکلات کل استان تهران در حوزه‌های مختلف مطرح شد.

به گفته وی، مشکلات موجود در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، کشاورزی، ورزش و جوانان، مسائل مربوط به اتباع خارجی و اقتصاد و دارایی ازجمله مواردی بود که با رئیس‌جمهور در میان گذاشته شد.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران با بیان این که در این جلسه در مورد لزوم گسترش خدمات ریلی و مترو به این شهرستان‌ها تاکید شد، گفت: کمبود امکانات ورزشی یکی از مشکلات شهرستان‌های استان تهران است به طوری که این مناطق به امکانات ورزشی شدیدا نیازمند است.

نقوی حسینی با بیان این که مشکلات مربوط به وضعیت بیمارستان ها، آب شرب و آب کشاورزی نیز در جلسه با رئیس جمهور مطرح شد، گفت: یکی از مشکلات شهرستان‌های استان تهران مربوط به مسائل اقتصاد و دارایی است به طوری که درآمد مالیاتی شهرستان‌های استان بسیار بالاست اما سهم این شهرستان‌ها از این درآمد بسیار پایین است.

وی ایجاد شبکه مستقل تلویزیونی برای شهرستان‌های استان تهران را به عنوان یکی از خواسته‌های اعضای مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران عنوان و اظهار کرد: با وجودی که شهرستان‌های استان تهران 4 میلیون جمعیت دارند اما شبکه مستقل تلویزیونی ندارند و شبکه تهران نیز بیشتر برنامه‌هایش ملی است و نمی‌تواند به مشکلات شهرستان‌های استان تهران رسیدگی کند.

نقوی حسینی همچنین گفت که در این جلسه مشکل محیط زیست استان تهران به عنوان یکی از مشکلات جدی وضعیت شهرک‌های صنعتی نیز به عنوان بخشی از مشکلات این مناطق مطرح شد.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران به صحبت‌های رئیس‌جمهور اشاره و خاطرنشان کرد:‌آقای رئیس‌جمهور در این جلسه ابتدا پیرامون تغییر و تحولات کشور و نقشه راه دولت برای آینده بهتر کشور در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، آب، کشاورزی، بیمه و غیره توضیحاتی را مطرح کرد.

نقوی حسینی ادامه داد: رئیس‌جمهور مشکلات شهرستان‌های استان تهران را تایید کرد و تاکید کرد که دولت برای رفع مشکلات برنامه دارد.

به گفته وی رئیس جمهور ضمن تایید مشکلات شهرستان‌های استان تهران قول مساعد داد که برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی صورت گیرد و دستورات لازم برای مکاتبات جلسه امروز را بدهد تا دولت پیگیری‌ کند.

نماینده مردم ورامین با بیان این که بعد از اظهارات رئیس جمهور هر کدام از نمایندگان این مجمع مشکلات مناطق خود را مطرح کردند، گفت: بنده به عنوان نماینده ورامین و پیشوا موضوع متروی تهران به قرچک، ورامین و پیشوا را مطرح کرده و گزارشی را ارائه دادم که رئیس‌جمهور قول حمایت از این پروژه را داد

وی افزود: همچنین مسائل مربوط به بیمارستان و راه های مواصلاتی منطقه و مشکلات مربوط به کشاورزان، دامپروران، آب شرب و کشاورزی را مطرح کردند.

انتهای پیام

کد N84001

وبگردی