آفتاب

جوان: «حادثه جمهوری»، خوراک اصلاح‌طلبان!

جوان: «حادثه جمهوری»، خوراک اصلاح‌طلبان!

روزنامه جوان با انتشار گزارشی تحلیلی، نتیجه‌گیری کرده که حوادث اجتماعی نظیر آتش‌سوزی اخیر در خیابان جمهوری و مرگ دو شهروند، بهانه‌ای برای اصلاح‌طلبان جهت ایجاد التهاب در فضای سیاسی کشور و انتقام‌گیری از اصولگرایان است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه جوان، در این گزارش به قلم علی رضایی آمده است: «فضاسازی سیاسی از حوادث اجتماعی» خوراکی است که توسط اصلاح‌طلبان تندرو طبخ و در رسانه‌ها برای مسمومیت فکری مردم عرضه می‌شود. آشپزی سیاسی این عده و تلاش برای پخت آش دیکتاتوری و حل و حذف مخالف به هر ترتیب و با هر ملاقه و قلمی در آن، به قدری عیان است که با نگاهی به روند سرو غذای مطبوعاتی و سیر نظریه‌پردازی آنها می‌توان دریافت.

مشاهده و تفسیر تمام وقایع در چارچوب سیاست در این جماعت تا آنجا پیش رفته که حتی شهر و تمام رخدادهای آن را هم از پشت عینک وارونه سیاست می‌بینند و با تفسیرهای شور و شله‌قلمکاری خود، سعی در آگاه‌سازی مردم دارند!

هر جا هم که کفگیرشان به ته دیگ برخورد کند، بالاخره می‌گردند و از باقی‌مانده ته‌دیگ‌سوخته هم که شده، بشقاب خبرهای سیاسی خود را پر می‌کنند. گاهی اوقات هم به قدری با خبرهای سیاه و سوخته به میدان می‌آیند که معلوم است خبرها را در یک آتش‌سوزی در گوشه‌ای از شهر پخته‌اند و سوزانده‌اند تا شاید پس از آنکه در انتخاب شهردار تهران توفیق نداشتند و از این بابت بسیار شدید سوختند، کمی بتوانند رقیب کاندیدای متبوع خود در شهرداری تهران را بسوزانند!

گناهان قالیباف در حادثه آتش‌سوزی از دید اصلاح‌طلبان

از این مقدمه نسبتاً ادبی - سیاسی که به منظور تشریح دستور آشپزی خبر و چگونگی شور کردن حقایق در رسانه‌های آشپزخانه‌ای اصلاح‌طلبان عنوان شد اگر بگذریم و نگاهی عمیق به حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری بیندازیم، به حقایقی فراتر از فضاسازی روزهای اخیر اصلاح‌طلبان از ورای این حادثه برخورد می‌کنیم.

این حادثه اگرچه باعث تأسف و تأثر همگان شد و خصوصا کشته شدن دو مادر در آن بر غم مردم افزود اما اصلاح‌طلبان و رسانه‌هایشان طی چند روز گذشته کوشیدند تا از این حادثه اجتماعی، فضاسازی سیاسی علیه رقیب آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری که حالا در شهرداری تهران مشغول خدمت است، راه بیندازند. جوسازی‌های رسانه‌ای علیه آقای قالیباف توسط اصلاح‌طلبان البته فقط به خاطر گناه ایشان در رقابت با آقای روحانی و سرهنگ بودن آن هم در شرایطی که دکتر روحانی، حقوقدان است، نبود و گناهان دیگری هم از نگاه اصلاح‌طلبان در کارنامه آقای قالیباف به چشم می‌خورد، از جمله رقابت با محسن هاشمی برای شهردار تهران شدن و بدتر از همه پیروزی وی در برابر کاندیدای اصلاح‌طلبان در این حوزه! از این‌رو آتش‌سوزی خیابان جمهوری و نقایصی که متأسفانه در مسیر نجات جان افراد به چشم خورد، بهانه‌ای شد تا بار دیگر اصلاح‌طلبان چند میخ دیگر محکم‌تر از قبل برای شکست و تخریب قطعی شهردار تهران بکوبند. خوشحالی خبری آنها از حادثه‌ای که راهی مجدد برای هدف قرار دادن نفر دوم انتخابات ریاست‌جمهوری امسال باز کرد تا حدی است که با نگاهی به سیر خبرسازی و خبرپردازی‌های آنها طی همین چند روز گذشته به واقع می‌توان مراسم جشن چهارشنبه‌سوری اصلاح‌طلبان تندرو در آتش‌سوزی خیابان جمهوری را مشاهده کرد. چنانکه در خبرهایشان بیش از پرداختن به حادثه آتش‌سوزی اخیر، تخریب شهرداری تهران که به تازگی در اختیار رقیب اصولگرای آقای محسن هاشمی قرار گرفت، به چشم می‌آید.

واکنش معکوس اصلاح‌طلبان با حوادث بزرگ‌تر در گذشته

موج‌سواری اصلاح‌طلبان روی شعله‌های آتش در حالی است که این عده در خصوص حوادث بزرگ‌تری که در گذشته رخ داده و طیف متبوع خودشان به نحوی درگیر ماجرا بوده است، واکنش چندانی نشان ندادند و خبرها و گزارش‌هایشان صرفاً به نفس حادثه مربوط می‌شد نه به افراد دخیل و مقصر و مسئول در آن، ضمن آنکه در آن حوادث عاقبت هم معلوم نشد مقصر چه کسی بوده و به طور معمول راننده جان باخته به عنوان مقصر معرفی می‌شد!

شهردار تهران هم در اولین واکنش به خبرسازی‌های مخالفان خود که به دنبال انتقام سیاسی هستند، به این نکته اشاره کرده و با یادآوری حوادثی از جمله حادثه برخورد دو قطار در نیشابور، حادثه فرود آمدن هواپیما خارج از باند در اصفهان و آتش‌سوزی اتوبوس مسافربری اسکانیا و کشته شدن تعدادی از هموطنان در قم گفت: «با وجود آنکه مسئولان وعده داده بودند به این حوادث رسیدگی کنند اما بالاخره مشخص نشد علت این حوادث چه بود و گزارشی به مردم ارائه نشد.‌»

وی همچنین با گلایه از قضاوت‌های زودهنگام و اظهارنظرهای غیر‌کارشناسی برخی افراد درباره موضوع حادثه آتش‌سوزی و جان باختن دو شهروند در آتش‌سوزی ساختمان جمهوری تصریح کرد: «صحبت‌های عنوان‌شده نشان می‌دهد که عده‌ای به دنبال جریان‌سازی و حاشیه‌سازی هستند اما ما دنبال این حرف‌ها نخواهیم رفت.‌»

اما حالا که رسانه‌های اصلاح‌طلب دست از قضاوت‌های زودهنگام و اظهارنظرهای غیرکارشناسی بر‌نمی‌دارند، بد نیست کمی به گذشته باز‌گردیم و ببینیم برخورد اصلاح‌طلبان در برابر حوادث بزرگ‌تر گذشته چطور بوده است.

در دولت اصلاحات حادثه تصادف دو قطار در نیشابور، بزرگ‌ترین حادثه راه‌آهن ایران که به کشته‌شدن بیش از 300 نفر از هموطنانمان انجامید، استعفا و عذرخواهی و عزل حتی یک مسئول را در دولت اصلاح‌طلبان موجب نشد و حتی مهندس خرم وزیر راه وقت در مصاحبه‌ای گفت: «این حادثه را رسانه‌ها بزرگ جلوه دادند!»

در حادثه تلخ غرق‌شدن شش دختر دانش‌آموز در دریاچه پارک شهر تهران که بهار 81 روی داد، ملک‌مدنی شهردار اصلاح‌طلب تهران درباره اینکه چرا مسئولان شهرداری پس از حادثه پارک شهر استعفا ندادند، گفت: «حتی اگر با اعدام و گردن‌زدن آنان و انحلال شهرداری مشکل برطرف می‌شود، انجام بدهند ولی به شرط آنکه آینده بهتر و روشن‌تری برای مردم ساخته شود!»

در همین دولت چندماهه یازدهم نیز حادثه کم نبوده است؛ تصادف دو اتوبوس اسکانیا در جاده قم یا مسمومیت 3 هزار نفر از مردم پردیس نمونه‌هایی از این دست هستند که البته رئیس‌جمهور برای رسیدگی به آنها دست به قلم نشد و رسانه‌هایی که امروز آتش‌سوزی خیابان جمهوری را دلیل و بهانه محکمی برای استعفا کردن آقای قالیباف عنوان می‌کنند، در آن اتفاقات، ضرورت استعفا و عذرخواهی را احساس نکردند!

وعده شهردار تهران بر تداوم پیگیری‌ها تا رسیدن به نتیجه نهایی

برخلاف اصلاح‌طلبان و واکنش‌هایشان در حوادثی که ذکر شد و معمولا یک فرد کشته‌شده به عنوان مقصر معرفی می‌شد، آقای قالیباف شهردار تهران در مصاحبه‌ای که در تاریخ دوم بهمن داشت، وعده داد ظرف مدت 15 روز موضوع حادثه اخیر را رسیدگی کند و گزارش مربوطه را به اطلاع شهروندان برساند و مانند گذشته راننده مرحوم را مقصر نداند! در همین راستا بود که دو نفر از پرسنل سازمان آتش‌نشانی تهران در رابطه با پرونده آتش‌سوزی خیابان جمهوری بازداشت شدند و پیگیری‌ها در این زمینه تا نتیجه نهایی ادامه دارد.

در این بین که مسائل و حوادث برخلاف گذشته در یک مسیر متقن و اصولی در حال پیگیری است اما اصلاح‌طلبان همچنان در حال ترکیب مواد مختلف خبری در برخی رسانه‌های آشپزخانه‌ای خود هستند تا شاید با تهیه یک خوراک تازه بتوانند انتقام سیاسی از قالیباف را بعد از حادثه آتش‌سوزی اخیر که برای مصارف انتخاباتی و تبلیغاتی دنبال می‌شود، دستمایه‌ای برای تخریب مجموعه اصولگرایان قرار دهند. آنچنان که گویی این‌بار آشپزهای سیاسی جبهه اصلاحات در دستور پخت این هدف، تخریب شهرداری تهران را به مقدار انحلال قالیباف و جبهه اصولگرایی لازم دانسته‌اند!

انتهای پیام

کد N83902

وبگردی