آفتاب
حیدرپور در گفت‌وگو با ایسنا،

جان کری باید از ملت ایران عذرخواهی کند

جان کری باید از ملت ایران عذرخواهی کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه جان کری باید به دلیل اظهارنظر اخیر خود از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند گفت که مقامات آمریکایی طوری صحبت کنند که بعدا مجبور به عذرخواهی نشوند.

عوض حیدپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به اظهارات اخیر جان کری گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی دنبال سلاح هسته‌ای نیست و به دنبال بهره‌وری صلح‌آمیز از فن‌آوری هسته‌ای است مقامات آمریکا‌یی به خصوص جان کری در مورد اظهارات اخیرش باید عذرخواهی کند.

وی با بیان اینکه فعالیت هسته‌ای ایران براساس مقررات ان.پی.تی و سایر نظامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود، گفت: توافق‌نامه بین ایران و گروه 1+5 نیز در راستای این مقررات بوده است که در این توافق‌نامه ثابت شده جمهوری اسلامی بنا ندارد خارج از مقررات آژانس بین‌المللی اقدامی را انجام دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد که آقای جان کری تفاهم‌نامه و مشروح مذاکرات را نخوانده است. بهتر است ایشان یک بار دیگر از خانم وندی شرمن (مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا) مشروح مذاکرات را ببیند و دوباره مطالعه کند سپس براساس مستندات دقیق اظهار نظر کند.

حیدرپور افزود: جان کری و مقامات آمریکا‌یی باید به دلیل اظهارات اخیرشان از ملت ایران عذرخواهی کنند. بهتر است آنها طوری حرف بزنند که بعدا مجبور به عذرخواهی نشوند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا‌یی‌ها از ابتدا به دنبال پیدا کردن بهانه در مورد فعالیت هسته‌ای ایران بوده‌اند گفت: آنها در همین راستا تلاش کردند تا با ایجاد اجماع جهانی در بین افکار عمومی جهان در مورد فعالیت هسته‌ای ایران دلهره و نگرانی ایجاد کنند. در این شرایط بود که ایران مردانه پای کار ایستاد و دست از فعالیت‌های صلح‌آمیز خود برنداشت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما معتقدیم که کارمان علمی و براساس مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ان.پی.‌تی انجام می‌شود به همین دلیل فعالیت‌مان را با جدیت دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N83773

وبگردی