آفتاب

انتقال زائران پاکستانی به کویته با هواپیماهای ارتش ادامه دارد

انتقال زائران پاکستانی به کویته با هواپیماهای ارتش ادامه دارد

اسلام آباد - ایرنا - مقام های دولت پاکستان گزارش دادند: روند انتقال زائران شیعی این کشور پس از ورود به خاک پاکستان از پایانه مرزی ایران بوسیله هواپیماهای ارتش به شهر ˈکویتهˈ مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، ˈاسد گیلانیˈ وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: پس از حادثه تروریستی حمله به اتوبوس حامل زائران شیعی در منطقه ˈمستونگˈ این ایالت؛ مسوولان دولتی و مقام های امنیتی در مرز تفتان (پایانه میرجاوه ایران) کاروان زائران شیعی را پس از ورود به خاک این کشور از پایانه مرزی ایران؛ تحت تدابیر امنیتی به پایگاه هوایی شهر مرزی ˈدالبندینˈ منتقل می کنند.

وی افزود: در آخرین تسهیلات ارائه شده توسط دولت ایالت بلوچستان به زائرین شیعه؛ دو فروند هواپیمای نظامی سی 130 نزدیک به 215 تن از زائرین شیعه را از دالبندین به شهر کویته منتقل کردند.

اسد گیلانی خاطرنشان کرد: تاکنون 350 نفر از شهروندان پاکستانی متعلق به شهرهای اسکردو، گلگیت، پاراچنار و برخی از شهرهای ایالت پنجابˈ با استفاده از چند فروند هواپیمای سی 130 به شهر کویته اعزام شده اند.

وی با اظهار بی اطلاعی درباره تعداد دقیق زائران خارج از پاکستان و زمان ورود آنان به کشور تاکید کرد: انتظار می رود افراد بیشتری پس از اتمام سفر از کشورهای عراق و ایران وارد پاکستان شوند با این حال تدابیر امنیتی برای حفاظت از جان زائران و انتقال بدون مشکل آنان به شهر کویته از اولویت اقدامات دولت ایالت بلوچستان پاکستان محسوب می شود.

حمله انتحاری هفته گذشته در مسیر عبور دو دستگاه اتوبوس حامل زائران شیعی در منطقه ˈمستونگˈ ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان، 30 کشته و بیش از 44 زخمی برجای گذاشت.

مسوولیت این حمله تروریستی را گروه افراطی ˈلشکر جهنگویˈ به عهده گرفت.

شیعیان پاکستان در واکنش به این حمله دلخراش، به مدت دو روز تجمعات اعتراض آمیز و تحصن در شهرهای سراسر این کشور برگزار کردند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند: سالانه 120هزار شهروند پاکستانی برای زیارت اماکن مقدسه در ایران و عتبات عالیات در عراق از مسیر زمینی ایالت بلوچستان به این دو کشور سفر می کنند.

آساق ** 1095**1392
کد N83707

وبگردی