آفتاب

وزیر دولت پاکستان: مشرف باید به دلیل اقدامات گذشته‌اش مجازات شود

وزیر دولت پاکستان: مشرف باید به دلیل اقدامات گذشته‌اش مجازات شود

یک وزیر بلندپایه دولت پاکستان گفت: پرویز مشرف به دلیل کارهایی که انجام داده اکنون به دردسر افتاده و باید با تبعات قانونی کارهایش روبرو شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، "پرویز رشید"، وزیر اطلاع رسانی پاکستان اظهار کرد: پرویز مشرف، رئیس جمهوری سابق این کشور از آمادگی جسمانی برخوردار است اما توانایی تصمیم گیری خود را از دست داده است.

رشید پس از حضور در مراسمی در شهر لاهور گفت: بیمارستان اکنون برای پرویز مشرف تبدیل به یک بن‌بست شده است. اگر پایش را از آن بیرون بگذارد، با دادگاه مواجه خواهد شد و اگر در بیمارستان بماند دکترها او را جراحی خواهند کرد. مشرف از اینکه در پاکستان عمل جراحی ‌شود، امتناع کرده و بر طبق گزارشی که روز شنبه تسلیم دادگاه ویژه محاکمه پرویز مشرف شد، وی تقاضا کرده برای درمان به خارج از پاکستان برود.

این وزیر پاکستانی در خصوص احتمال تبعید دوباره مشرف گفت: در قوانین هیچ امکانی برای آنکه یک متهم بتواند بدون آن که محاکمه شود کشور را ترک کند، وجود ندارد و قانون برای همه برابر است. دادگاه ویژه محاکمه پرویز مشرف ادامه رسیدگی به پرونده وی را به 29 ژانویه موکول کرده است.

پرویز مشرف به دلیل لغو قانون اساسی و اعلام وضعیت اضطراری در پاکستان در نوامبر 2007 با اتهام خیانت به کشور مواجه است.

گمانه زنی‌های گسترده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه پرویز مشرف به بهانه بیماری پاکستان را ترک خواهد کرد.

پرویز مشرف در تاریخ دوم ژانویه به دنبال مشکلات قلبی به بیمارستان ارتش پاکستان در راولپندی منتقل شد.

انتهای پیام

کد N83664

وبگردی