آفتاب

هشدار رئیس جمهوری هند نسبت به فساد سیاستمداران

هشدار رئیس جمهوری هند نسبت به فساد سیاستمداران

رئیس جمهوری هند در روز جمهوری این کشور و همزمان با برگزاری مراسم آن به سیاستمداران نسبت به خشم بی‌اندازه مردم در قبال فساد هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پراناب موخرجی، رئیس جمهوری هندوستان همزمان با برگزاری مراسم روز جمهوری در این کشور، به سیاستمداران هندو درباره فساد و تعهدات نادرست انتخاباتی پیش از برگزاری انتخابات در مه سال 2014 هشدار داد و در خطابه سالانه خود که به صورت زنده در تلویزیون ملی هند پخش شد، گفت: فساد همچون سرطانی می‌ماند که دموکراسی را به نابودی می‌کشاند و بنیاد کشور را تضعیف می‌کند. اگر شهروندان هندو خشمگین شوند علت آن شاهد بودن فساد و تلف کردن منابع ملی است. اگر دولت‌ها این اشتباهات را اصلاح نکنند رای دهندگان دولت‌ها را بر می‌چینند.

موخرجی پیش از ادای سوگند برای سمت ریاست جمهوری، وزیر ارشد در ائتلاف حاکم تحت رهبری حزب "کنگره" بود که به واسطه یکسری رسوایی فساد خشم رای دهندگان را برانگیخت.

وی افزود: خطر برابر برای دولت و جامعه افزایش ریاکاری و تزویر است. آن‌هایی که به دنبال آرای مردمی هستند باید تا حد امکان به تعهدات خود عمل کنند. دولت یک خیریه نیست. بی‌نظمی و هرج و مرج پوپولیستی نمی‌تواند جایگزین اداره کشور شود. تعهدات غلط و نادرست باعث یاس و ناامیدی می‌شود که خود باعث ایجاد خشم می‌شود. تمامی سیاستمداران باید آگاه باشند که هر انتخاباتی یک هشدار درباره عمل کردن به تعهدات یا عدم تحقق آن‌ها است.

انتهای پیام

کد N83285

وبگردی