آفتاب

جهانگیرزاده: تشکیل فراکسیون دولتی موجب انسجام اصولگرایان می‌شود

جهانگیرزاده: تشکیل فراکسیون دولتی موجب انسجام اصولگرایان می‌شود

فارس نوشت:

جوادجهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه و عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، با بیان اینکه علت تشکیل 2 فراکسیون اصولگرایی در مجلس نهم، وجود رقابت منطقی درون گفتمانی در جبهه اصولگرایان است، گفت: این امر، امر پذیرفته‌شده‌ای است چراکه جریان اصولگرا، یک جریان بسته نیست و در جبهه اصولگرایان، تفاوت برداشت و منش وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمام اصولگرایان مجلس در مبانی فکری هم نظرند و 4 اصل ولایت فقیه، آرمان‌های امام خمینی(ره)، قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی را به طور کامل و هماهنگ قبول دارند، تصریح کرد: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، خط و مشی اصولگرایانه دارد و در شرایط سخت نیز، اصولگرایی را بر دیگر جریانات سیاسی ترجیح خواهد داد.

وی درباره تشکیل فراکسیون حامیان دولت در مجلس نیز گفت: احتمال تشکیل چنین فراکسیونی در مجلس ضعیف است چرا که بعید می‌دانم برخی بخواهند در حمایت از دولت یک فراکسیون کم تعداد و بسیار محدود را تشکیل دهند. تصور می‌کنم آقای روحانی نیز راضی نباشد که یک فراکسیون محدود در حمایت از دولت در مجلس تشکیل شود.

جهانگیرزاده با تاکید بر اینکه مدیران فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، افرادی خبره و پخته سیاسی هستند، اظهار داشت: ما علاقمند هستیم به دولت کمک کنیم چراکه در شرایط کنونی همه باید به دولت کمک کنند اما در عین حال برخی رفتارهای افراطی را از سوی برخی دولتی‌ها نمی‌پذیریم.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه برخی در فتنه88 رفتارهای بسیار ناشایستی داشتند و این افراد از نظر ما مشکل‌دار هستند، گفت: بعد از روی کار آمدن دولت روحانی، برخی نمایندگان اصلاح‌طلب که البته از حامیان فتنه نیستند، تلاش کردند، فراکسیون حامیان دولت را در مجلس تشکیل دهند و البته برخی‌ افراطیون و حامیان فتنه نیز در این مسیر آنها را کمک می‌کنند.

جهانگیرزاده انگیزه کسانی که در مجلس نهم به دنبال تشکیل فراکسیون دولتی هستند را انتخابات مجلس دهم دانست و گفت: وقتی برخی به صراحت از رئیس‌ مجلس دهم نام‌ می‌برند و در حالی که بیش از 2 سال به انتخابات باقی مانده برای تشکیل فراکسیون دولتی تلاش می‌کنند، چطور می‌توان گفت که این افراد انگیزه‌ای غیر از انتخابات مجلس دارند.

وی با بیان اینکه کسی حق ندارد سر فراکسیون رهروان ولایت منت بگذارد، اظهار داشت: بعید می‌دانم حامیان فتنه که انسجام مجلس نهم را هدف قرار داده‌اند موفق شوند و بر فرض اینکه اینها چنین فراکسیونی را در مجلس تشکیل دهند، قطعا انسجام اصولگرایان بیش از پیش خواهد شد. در این صورت2 فراکسیون اصولگرای مجلس به یکدیگر نزدیک تر خواهند شد چرا که در اینصورت، آن فراکسیون محدود، رقیب اصولگرایان تلقی خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در پایان با تاکید بر اینکه ریاست مجلس حافظ انسجام مجلس است، گفت: تیر حامیان فتنه که تشتت در فراکسیون رهروان ولایت مجلس را در برنامه دارند به سنگ خواهد خورد.

/2727

کد N83222

وبگردی