آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حضور ایران در مذاکرات ژنو 2 نوعی دفاع از حقوق مردم سوریه بود

حضور ایران در مذاکرات ژنو 2 نوعی دفاع از حقوق مردم سوریه بود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حضور ایران در مذاکرات ژنو 2 نوعی دفاع از حقوق سوریه بود، گفت: غرب نه از ایران هسته‌ای بلکه از ایران اسلامی به عنوان ابرقدرت منطقه هراس دارد.

صفر نعیمی‌رز، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، درخصوص مذاکرات ژنو 2 و عدم حضور ایران در این نشست، اظهار کرد: ایران از همان اول نیز مایل به شرکت در این گردهمایی نبود اما سوریه و برخی از کشورهایی که موج بیداری اسلامی در آنها شکل گرفته تمایل داشتند ایران در آن گردهمایی شرکت کند.

وی افزود: ایران فقط مدافع حق و حقوق خودش نیست بلکه هر کجا که بویی از انسانیت، الهیت و اسلامیت می‌آید و اگر حقی از آن ملت تضییع شود یا در حقشان ظلم و تعدی روا داشته شود، ایران خود را موظف می‌داند که از حق و حقوق آنها دفاع کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: در حقیقت حضور ایران در مذاکرات ژنو 2 نوعی دفاع از حقوق سوریه و مردمش بود، اکنون با توجه به عدم حضور ایران در این مذاکرات آنها موضع ایران را در قبال مردم سوریه می‌دانند بنابراین مجبورند در تصمیم‌گیری‌های خود محتاط باشند.

نماینده مردم آستارا با اشاره به مذاکرات ژنو و نتایج آن، ادامه داد: ایران مذاکرات ژنو 1 را به رسمیت نشناخته است و به طور حتم نتیجه‌ای که از مذاکرات ژنو 2 اتخاذ می شود نیز مورد تایید ایران نخواهد بود زیرا آنها بدون حضور ایران حق ندارند تصمیماتی را به مرحله اجرا بگذارند.

نعیمی اظهار کرد: آنها در ارتباط با ایران نگاه تحقیرانه‌ای دارند، آنها روی کشورهایی نظیر فلسطین، سوریه و ... که موج بیداری اسلامی در آنها شکل گرفته، حساسیت ندارند اما از ایران چون ابر قدرت اسلامی در منطقه است، هراس دارند، در واقع غرب نه از ایران هسته‌ای بلکه از ایران اسلامی به عنوان ابرقدرت منطقه هراس دارد.

وی در پایان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین‌المللی میان کمیسیون‌های سیاست خارجه ایران و مکزیک، متذکر شد: در حقیقت این تفاهم‌نامه شامل مسائل و ارتباطات بین‌المللی میان جمهوری اسلامی و کشور مکزیک است که در مورد موضوعات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی به همکاری و تبادل نظر خواهند پرداخت.

انتهای پیام

کد N83097

وبگردی