آفتاب

راکعی: امنیت سرمایه‌گذاران در ایران تضمین شود/دعوت روحانی برای جذب سرمایه، تنها شعار نیست

راکعی: امنیت سرمایه‌گذاران در ایران تضمین شود/دعوت روحانی برای جذب سرمایه، تنها شعار نیست

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: سرمایه‌داران ایرانی خارج از کشور که به هر دلیل سرمایه‌شان را از کشور برده‌اند و همچنین سرمایه‌گذاران باید ایران را محیطی امن برای رشد سرمایه و سودبری خود بدانند.

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به دعوت رییس‌جمهور در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران، اظهار کرد: با توجه به روش و منش ملی و بین‌المللی آقای رییس‌جمهور، صحبت اخیر ایشان در حد شعار نخواهد بود و جزو اهدافی است که آقای روحانی برای رونق و شکوفایی اقتصادی کشور ضروری می‌داند.

وی با بیان اینکه "به موازات دعوت از سرمایه‌داران برای حضور در ایران، دولت باید تضمین کند که در نهایت آرامش و امنیت می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند"، گفت: در دوران اصلاحات هم در جهت جذب سرمایه‌ از سرمایه‌داران ایرانی خارج از کشور دعوت شده بود و باید برای جذب این سرمایه تضمین مالی و سرمایه‌ای و کاری به سرمایه‌داران داده شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: وقتی دعوت از سرمایه‌گذاران توسط رییس‌جمهور و در سطح یک اجلاس بین‌المللی مطرح می‌شود، باید شرایط جلب اعتماد سرمایه‌گذاران فراهم شود اما متاسفانه افراد تندرویی که فراتر از قانون و مسئولان حرکت می‌کنند و به خودشان اجازه دخالت در همه امور کشور اعم از سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را می‌دهند، با اقداماتشان ممکن است باعث تضعیف این مشی شوند و در دل سرمایه‌گذاران برای دادن پاسخ مثبت به این دعوت‌ها هراس ایجاد کنند.

راکعی با بیان اینکه "به نحوی عملی باید امنیت حیثیتی و مالی، سرمایه‌ای و کاری سرمایه‌گذاران در ایران تضمین شود"، خاطرنشان کرد: در کنار این دعوت، یکی از اقدامات فوری دولت، بررسی شیوه‌های تأمین و تضمین امنیت سرمایه‌گذاران است.

وی با اشاره به اینکه "پیشنهاد سرمایه‌گذاری از سوی دولت و شخص رییس‌جمهور بوده است پس سرمایه‌گذاران، رییس‌جمهور را مسئول امنیت خود می‌دانند"، تصریح کرد: اگر کوچک‌ترین ناامنی و مشکلی برای سرمایه‌گذاران بوجود آید، دولت را مسئول می‌دانند، پس در اسرع وقت باید با نهادها و مسئولان ذیربط مذاکرات لازم برای تأمین و تضمین امنیت سرمایه‌گذاران در ایران انجام شود.

انتهای پیام

کد N82946

وبگردی