آفتاب

مقام اوکراینی نسبت به وقوع جنگ داخلی در این کشور هشدار داد

مقام اوکراینی نسبت به وقوع جنگ داخلی در این کشور هشدار داد

مسکو - ایرنا- ولادیمیر یاتسوبا شهردار شهر بندری سواستاپول اوکراین در ساحل دریای سیاه اعلام کرد این کشور در آستانه یک جنگ داخلی است که توسط اراذل و اوباش فاشیست آموزش دیده از سوی متخصصان بدنام برانگیخته شده است.

به گزارش ایرنا، یاتسوبا یکشنبه شب در گفت و گو با خبرگزاری ایتارتاس اظهار داشت: البته وضعیت در حال حاضر در شهر سواستاپول آرام و عادی است.

وی افزود: من صبح امروز در یک تجمع حضور یافتم که در آن مردم یک الیگارش اعزامی از کی یف را که تلاش می کرد تظاهرات اعتراضی شبیه پایتخت اوکراین را در سواستاپول سازماندهی کند، بیرون انداختند.

شهردار سواستاپول اضافه کرد: فکر نمی کنم بعد از این اقدام مردم، معترضان کی یف دیگر بخواهند نفر دیگری را برای سازماندهی اعتراضات افراطی به این شهر اعزام کنند.

وی ادامه داد: اگر من از پیش از چنین چیزی مطلع شوم، در یک برنامه تلویزیونی آن را به مردم اطلاع رسانی می کنم.

اوکراین از هفته گذشته با تصویب قانون محدودسازی اعتراضات در پارلمان این کشور با اعتراض مخالفان دولت مواجه است.

معترضان مخالفان دولت اوکراین که ابتدا تنها ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی را خواستار بودند، در دو روز گذشته به دنبال حمایت رسانه ای و سیاسی کشورهای غربی (آمریکا و اتحادیه اروپا) مطالبات خود را توسعه داده و خواستار کناره گیری رییس جمهوری این کشور از مقام خود شده اند.

معترضان مخالف دولت در مدت ناآرامی های اخیر این کشور با بکارگیری گاز اشک آور، چوب های سنبله دار فلزی، سپر، کلاه ایمنی و پرتاب سنگ و چوب با نیروهای امنیتی و پلیس درگیر شده اند که در نتیجه آن صدها نفر از هر دو طرف مجروح و روانه بیمارستان شده اند.

ناآرامی های اوکراین که ابتدا در میدان معروف ˈاستقلالˈ کی یف پایتخت این کشور متمرکز بود در دو روز اخیر به دیگر شهرهای این کشور به ویژه در مناطق غربی آن که تمایلات غربگرایانه ساکنان آن نسبت به مناطق شرقی بیشتر است، گسترش یافته است.

اروپام/518 ** 1917
کد N82859

وبگردی