آفتاب

طرح اعضای کمیسیون تلفیق مجلس برای تحقق حماسه اقتصادی در بودجه ۹۳

طرح اعضای کمیسیون تلفیق مجلس برای تحقق حماسه اقتصادی در بودجه ۹۳

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: جمعی از اعضای کمیسیون تلفیق طرحی را برای بودجه ۹۳ پیشنهاد کردند که این طرح تدابیر لازم برای تحقق حماسه اقتصادی و فرمان ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت‌های اقتصادی در نظر گرفته است.

ایران > قانونگذاری- همشهری آنلاین:
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: جمعی از اعضای کمیسیون تلفیق طرحی را برای بودجه ۹۳ پیشنهاد کردند که این طرح تدابیر لازم برای تحقق حماسه اقتصادی و فرمان ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت‌های اقتصادی در نظر گرفته است.

به گزارش فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با بیان این مطلب گفت: جمعی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی طرحی را تحت عنوان تبصره 22 لایحه بودجه سال 93 ارائه کرده‌اند که این طرح مبتنی بر 26 بند ارائه و در راستای ایجاد حمایت اقتصادی مدنظر رهبر معظم انقلاب تنظیم شده است.

وی ادامه داد: این طرح تدابیر ویژه‌ای را برای تحقق فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت‌های اقتصادی در نظر گرفته و در جهت کمک به رونق اقتصادی کشور از خروج از رکود تنظیم شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 93 اظهار داشت: حمایت از سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات و نیز ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری و فقر، کاهش تورم وابستگی اقتصادی به خارج از دیگر اهدافی است که این طرح به دنبال تحقق آن است. همچنین مبارزه با قاچاق، فصاد و تحریم و استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های کشور و پیشگیری از اصراف از دیگر مواردی است که در این طرح به آن پرداخته شده است.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: این طرح در راستای کاهش هزینه‌ها و کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و اصلاح نظام اداری و ایجاد امنیت اقتصادی و همچنین ثبات و شفافیت و رقابت سالم در فعالیت‌های اقتصادی تنظیم شده تا در سال 93 اجرایی شود.

وی افزود: میزان گردش مالی به سرمایه‌گذاری این طرح یکصد میلیارد دلار است که در بخش‌های نفت، گاز و برق، آب و فاضلاب، سرمایه‌گذاری‌ها انجام می‌شود و در این تبصره بانک‌ها موظف شده‌اند تا همکاری‌های لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اضافه کرد: بر اساس طرح پیشنهادی به ریاست استاندار در هر استان ستادی تشکیل می‌شود که دادستان استان، نمایندگان وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی، وزارت صنعت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، سازمان محیط زیست، سه نفر از مدیران بانک‌ها و سه نفر از نخبگان اقتصادی در این ستاد عضویت دارند و این ستاد تحت عنوان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در استان تشکیل می‌شود و این موضوع را در سطح هر استان مورد پیگیری قرار می‌دهد.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: همچنین در این طرح پیش‌بینی شده است که مصوباتی که دارای آثار اقتصادی، مالی و تجاری است در ستاد تدابیر ویژه و مقابله با تحریم هستند هر پانزده‌روز یک بار در ستاد تسهیل مورد بررسی قرار گیرد.

کد N82765

وبگردی