آفتاب
در دیدار رؤسای مجالس دو کشور تأکید شد

تأکید بر گسترش روابط ایران و کره‌ جنوبی

تأکید بر گسترش روابط ایران و کره‌ جنوبی

رؤسای مجالس جمهوری اسلامی ایران و کره‌ جنوبی عصر امروز (ششم بهمن) در محل مجلس شورای اسلامی دیدار کردند. در این نشست طرفین بر گسترش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و پارلمانی تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود پس از دیدار با همتای کره‌ای اظهار کرد: روابط مشترک ایران و کره‌ جنوبی از دیرباز وجود داشته است و سابقه طولانی دارد و امیدواریم با سفر رییس پارلمان این کشور به ایران، تقویت شود.

علی لاریجانی افزود: روابط دو کشور در سال‌های اخیر سطح خوبی داشته است و در دور جدید با ابتکار رییس پارلمان کره، امیدواریم این همکاری‌ها گسترش پیدا کند و در حوزه‌های مختلف پیگیری شود. ضمن آنکه طرف کره‌ای نیز در این مذاکرات تاکید کرد که دستاوردهای این سفر را در کشور خود دنبال خواهد کرد.

او تصریح کرد: ما در زمینه‌های همکاری‌های اقتصادی و مسائل بین‌المللی رایزنی‌هایی را با رییس پارلمان کره داشتیم و امیدواریم سفر ایشان نطقه عطفی باشد برای پیشبرد روابط بین دو کشور.

رییس قوه مقننه با اشاره به لزوم تقویت همکاری‌های اقتصادی با کشور کره گفت: کره‌ جنوبی از ظرفیت‌های خوب اقتصادی برخوردار است و در این دیدار برای تسهیل روابط تجاری و حضور تجار دو کشور صحبت‌های خوبی انجام شد. همچنین موضوع همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی نیز مورد دیگری بود که تقویت آن مورد تاکید هر دو طرف بود. ضمن آنکه از دعوت رییس پارلمان کره برای دیدار و حضور در کشور کره تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک به منظور تقویت روابط پارلمانی در این کشور حضور پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست کانگ چانگ هه، رییس پارلمان کره‌ جنوبی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران سابقه 50 ساله در همکاری با کره‌ جنوبی را دارد و این سفر آغازگر دور جدیدی از این روابط بود و این مذاکرات در حوزه اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی به طور قطع در آینده دنبال خواهد شد.

او افزود: ایران در منطقه خاورمیانه کشوری مهم و بزرگ است و کره‌ جنوبی هم در آسیای شرقی به عنوان یک کشور موفق در حوزه صنعت و اقتصاد شناخته شده و با توجه به اینکه در ایران منابع و معادن خدادادی فراوانی وجود دارد، امیدواریم بتوانیم با استفاده از تکنولوژی و توان فنی کره و نیروی انسانی و منابع زیرزمینی جمهوری اسلامی ایران،‌ ارتباطات گسترده و موفقی داشته باشیم، ضمن آنکه جمهوری اسلامی ایران با اجرای دقیق توافقات ژنو می‌تواند الگوی مناسبی برای کره‌ جنوبی باشد.

انتهای پیام

کد N82726

وبگردی