آفتاب
در دیدار با 60 تن از شیوخ، علما و زیدی‌های یمن

ولایتی: به شهادت رساندن دیپلمات ایرانی در یمن دسیسه بیگانگان است

ولایتی: به شهادت رساندن دیپلمات ایرانی در یمن دسیسه بیگانگان است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: توطئه‌ها برای جدایی و تفرقه‌افکنی میان ملت‌های ایران و یمن نتیجه نخواهد داشت زیرا همه ما می‌دانیم که این دسیسه‌ها از سوی عوامل بیگانه‌ای صورت می‌گیرد که مخالف دوستی ملت‌های ایران و یمن هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر یک‌شنبه در دیدار با 60 تن از شیوخ، علما، فعالان فرهنگی و زیدی‌های یمنی که در محل این مرکز برگزار می‌شد، با اشاره به این که سوریه حلقه طلایی مقاومت علیه صهیونیست خواهد بود، اظهار کرد: استعمارگران و عوامل آن‌ها در منطقه تلاش می‌کنند تا این حلقه مقاومت را بشکنند ولی امروز این ملت سوریه است که پیروز میدان شده است.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری مذاکرات ژنو تاکید کرد: تلاش‌های زیادی شد تا در این مذاکرات، از سوی جوامع بین‌المللی علیه دولت و ملت سوریه تحمیل‌هایی اعمال شود ولی این اجلاس هم شکست خواهد خورد زیرا هدف برگزار کنندگان آن این است که بتوانند تکفیری‌ها و افراطی‌ها را در سوریه حاکم کنند. البته برخی کشورهای شرکت کننده مخالف سلطه خارجی‌ها در سوریه هستند ولی متاسفانه آن‌ها در اقلیت قرار دارند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: بدون تردید تا زمانی که برپا کنندگان اجلاسی مانند ژنو به واقعیت‌ها تن نداده و حقوق ملت سوریه را به رسمیت نشناسند و به حمایت از تروریست‌های سوریه ادامه دهنداین نشست‌ها و مذاکرات نتیجه نخواهد گرفت.

وی با بیان این که مشکل سوریه تنها با مراجعه به آرای ملت این کشور حل خواهد شد، گفت: این که غیرسوری‌ها به داخل این کشور نفوذ کنند و از سوی خارجی‌ها حمایت شوند شکست خواهد خورد، زیرا تنها خواسته ملت سوریه باید در این کشور محقق شوند.

ولایتی با اشاره به سابقه دیرینه روابط دوستانه و برادرانه ملت‌های ایران و یمن گفت: خوشحال هستم که امروز ملت‌های مسلمان یکی پس از دیگری به حقوق خود دست یافته و حکومت‌های استبدادی را سرنگون می‌کنند.

وی افزود: در سایه بیداری اسلامی شاهد آزادسازی ملت‌های مسلمان هستیم. هم‌چنین شاهد هستیم که یمنی‌ها چطور برای رهایی از سلطه آمریکا و استبداد موجود در این کشور در سال‌های اخیر تلاش کردند، البته استعمار هم‌چنان از دست از یمن برنمی‌دارد ولی ملت این کشور نیز به مبارزات خود ادامه می‌دهند، حتی اگر برخی دولت‌های منطقه ابزار دست مستکبران باشند، باز هم یمنی‌ها می‌دانند که آن‌ها سرانجام مغلوب اراده ملت‌های مسلمان خواهند شد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع خطاب به علما و فعالان فرهنگی یمنی حاضر در جلسه تاکید کرد: عواملی بیگانه که مخالف دوستی ملت‌های ایران و یمن هستند، دست به جنایت‌هایی مانند به شهادت رساندن دیپلمات ایرانی زده‌اند ولی ما می‌دانیم که همه شما مثل برادران و خواهران ایرانی‌تان از این وقایع متاثر شدید. هم‌چنین می‌دانیم که چنین وقایعی نتیجه توطئه عوامل آمریکایی‌ها در منطقه است، چراکه آن‌ها می‌خواهند روابط بین ایران و یمن را تضعیف کنند و یا قطعا این امر تحقق نخواهد یافت.

انتهای پیام

کد N82594

وبگردی