آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

طلاب، سربازان دفاع از مرزهای اعتقادی هستند

طلاب، سربازان دفاع از مرزهای اعتقادی هستند

یک مرجع تقلید گفت: طلاب علوم دینی و مبلغان، سربازان دفاع از مرزهای اعتقادی در جامعه هستند.

یک مرجع تقلید گفت: طلاب علوم دینی و مبلغان، سربازان دفاع از مرزهای اعتقادی در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه آذربایجان غربی، روحانی بودن را توفیقی بزرگ دانست و گفت: طلاب علوم دینی باید قدردان این فرصت الهی باشند چرا که خداوند توفیق بزرگی را در انتخاب این شغل به شما داده است.

وی افزود: طلاب و روحانیون دارای وظایف مهم و سنگینی هستند و باید تنها در راه رضایت خداوند گام بردارند و با نیت خالص به کسب علوم دینی بپردازند و به پیشرفت و تعالی دست پیدا کنند.

وی یکی از مشکلات مهم را کمبود روحانی و مبلغ دینی در کشور برشمرد و تصریح کرد: با وجود استقرار روحانیون در مساجد و حسینیه‌ها، همچنان با کمبود مبلغان دینی مواجه هستیم از این رو لازم است طلاب در جهت تبلیغ علوم دینی به مهاجرت بپردازند تا همچون سربازانی که برای دفاع از کشور تربیت می‌شوند آنها نیز به حراست از مرزهای اعتقادی بپردازند.

نوری‌همدانی با بیان جایگاه رفیع کسب علوم دینی گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام در حدیثی می‌فرماید که خداوند کسانی را که علم و دانش کسب می‌کنند را دوست دارد و آنانی که در راه کسب علم و دانش جان خود را فدا می‌کنند مقامی همچون شهیدان و مجاهدان در راه خدا دارند.

وی تصریح کرد: طلاب علوم دینی باید با تلاش فراوان و به دور از هرگونه تنبلی به کسب علوم و دانش بپردازند و با اراده قاطع به موفقیت‌های علمی دست پیدا کنند و فراموش نکنند که از اساتید باید اخلاق و تقوا را بیاموزند زیرا علم بدون تقوای الهی جایگاهی ندارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر فرا گرفتن صرف و نحو، گفت: کسانی که صرف و نحو را به درستی نیاموخته‌اند عالم نخواهند شد پس باید طلاب در جهت تقویت قلم و بیان خود همت گمارند به خصوص در زمینه تالیف آثار مجاهدت علمی را فراموش نکنند.

نوری‌همدانی، گفت:همچنین طلاب باید به خودسازی بپردازند و بدانند که نماز شب تاثیر مهمی در خودسازی انسان دارد همچنین با تحصیل علم اخلاق بر تقوای خود بیفزایند.

انتهای پیام

کد N82110

وبگردی