آفتاب

صدها تروریست در پاکستان بازداشت شدند

صدها تروریست در پاکستان بازداشت شدند

اسلام آباد- ایرنا - مقام های پلیس پاکستان اعلام کردند که عملیات روز یکشنبه نیروهای امنیتی در شهرهای اسلام آباد پایتخت و کراچی مرکز ایالت سند در جنوب این کشور به بازداشت صد ها نفر از تروریست ها از جمله چندین تن از اعضای گروه تحریک طالبان منجر شد.

به گزارش ایرنا، مقام های پلیس پایتخت پاکستان گزارش دادند : بیش از 300 مظنون به اقدامات تروریستی در عملیات پلیس در منطقه سبزی مندی اسلام آباد بازداشت شدند.

پلیس اسلام آباد در این عملیات همچنین چندین تن از افاغنه که بطور غیر قانونی در پاکستان حضور داشتند را بازداشت کرده است .

عملیات پلیس اسلام آباد با 400 تن از پرسنل و کماندوهای 12 ایستگاه پلیس انجام گرفت.

همچنین مقامات پلیس کراچی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کردند که در عملیات گسترده امروز که با حضور بیش از یکهزار تکاور و پلیس در مناطق مختلف این شهر علیه گروههای تروریستی انجام گرفت ، 330 تن از عناصر قتل های هدفمند وابسته به گروههای افراطی و غیرقانونی در این شهر بازداشت شدند.

یک مقام سخنگوی نیروهای تکاور پاکستان در شهر کراچی گفت: چندین نفر از تروریست های بازداشت شده به گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان (موسوم به تی تی پی) تعلق دارند.

پلیس شهر کراچی اعلام کرد: نیروهای امنیتی از متهمان بازداشت شده مقادیر زیادی از مهمات و سلاح کشف و ضبط کردند.

دولت پاکستان از اواخر مرداد ماه گذشته عملیات برنامه ریزی شده ای را علیه گروههای تروریستی، افراط گرایان، عاملان قتل های هدفمند، آدم ربایان و اخاذان در شهر بندری کراچی آغاز کرده است.

انفجار بمب، افزایش خشونت های فرقه ای و قتل های هدفمند در کراچی طی ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته به طوری کمیسیون حقوق بشر پاکستان اعلام کرد: 2013 میلادی مرگبارترین سال برای مردم کراچی بوده و در طول این سال ، سه هزار و 251 پاکستانی در جریان خشونت های سیاسی و قتل های هدفمند تروریستی بویژه با انگیزه های فرقه ای کشته شدند.

آساق ** 1095**1010
کد N82048

وبگردی