آفتاب
رییس فراکسیون زنان مجلس:

ایجاد هویت برای زن مسلمان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی بود

ایجاد هویت برای زن مسلمان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی بود

تهران - ایرنا - رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد هویت و شخصیت برای زنان مسلمان و حضور زنان در عرصه های علمی و دانشگاهی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در ایران است.

به گزارش ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، فاطمه رهبر روز یکشنبه در دیدار جمعی از بانوان غیرایرانی موسسه آموزش عالی بنت الهدی افزود: جایگاه زنان در ایران بعد از انقلاب اسلامی در عرصه های علمی، فرهنگی و سیاسی ارتقا یافت.

وی افزود: از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، ایجاد هویت و شخصیت برای زنان مسلمان و حضور موثر زنان در عرصه های علمی و دانشگاهی و سطوح گوناگون اجرایی کشور می باشد.

وی همچنین به وضع قوانین مختلف درخصوص حمایت های جانبی از بانوان خانه دار اشاره کرد و ادامه داد: تلاش های گسترده ای در این مورد انجام گرفته و مسئله بیمه بانوان خانه دار در بودجه امسال پیشنهاد شده است.

رهبر همچنین توضیحاتی پیرامون نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران ارایه داد.

در ادامه این دیدار لاله افتخاری دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی نیز به جایگاه والای زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بانوان مسلمان با الهام از آموزه های دینی و اسلامی و تحت امر مقام عظمای ولایت، جایگاه اصلی خود را پیدا کردند و اکنون بیش از 70 درصد از جامعه قرآنی کشور را بانوان تشکیل می دهند.

سیام**2025** 1449
کد N82037

وبگردی