آفتاب
سجادی در گفت‌وگو با ایلنا:

تشکیل حزب فراگیر اصولگرایان غیرممکن است

تشکیل حزب فراگیر اصولگرایان غیرممکن است

ما سعی کرده‌ایم به جبهه پیروان خط امام و رهبری را در غیاب یک حزب فراگیر کارکرد حزبی بدهیم اما به تشکیل یک حزب فراگیر نیز علاقه‌مندیم هرچند این کار را به نوعی غیرممکن می‌دانم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تشکیل حزب فراگیر اصولگرایان را غیرممکن دانست.

کمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر محمدرضا باهنر مبنی بر اینکه اصولگرایان تشکیل یک حزب فراگیر را در دستور کار خویش قرار داده‌اند، گفت: ما در این باره بحث‌های مفصلی داشته‌ایم اما در این باره به جایی نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در جبهه اصولگرایی طیف‌ها و سلایق متعددی وجود دارد که مانع از تشکیل یک حزب فراگیر می‌شود، اظهار داشت: ما سعی کرده‌ایم به جبهه پیروان خط امام و رهبری را در غیاب یک حزب فراگیر کارکرد حزبی بدهیم، اما به تشکیل یک حزب فراگیر نیز علاقه‌مندیم هرچند این کار را به نوعی غیرممکن می‌دانم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطر نشان کرد: در مجموع اعتقاد دارم که اگر سه حزب فراگیر از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقل‌ها وجود داشته باشد، برای کشور مثبت است اما ما با این ایده‌آل فرسنگ‌ها فاصله داریم.

سجادی در پاسخ به این سوال که چندی پیش آقای بخشایش اردستانی گفته بودند که گروه‌هایی مانند جبهه پیروان خط امام و رهبری دارای مجوز برای فعالیت نیستند، تصریح کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری متشکل از افراد حقوقی است که این افراد دبیران کل احزاب عضو این جبهه هستند و قانون نیز در این خصوص نظری نداده است.

وی تاکید کرد: اگر روزی قانون مقرر کند که جبهه‌ها نیز به مجوز نیازمند هستند ما این کار را خواهیم کرد، اما باید منتظر تصویب لایحه احزاب ماند.

کد N81928

وبگردی