آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی خبر داد:

تهیه طرح تشکیل کمیته مشترک با دولت درباره مذاکرات هسته ای

تهیه طرح تشکیل کمیته مشترک با دولت درباره مذاکرات هسته ای

تهران - ایرنا - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تهیه طرحی برای تشکیل کمیته مشترک با دولت برای نظارت بر اجرای توافق ژنو و مذاکرات آتی هسته ای خبر داد.

«محمدحسن آصفری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، گفت: از آنجا که تشکیل هیات نظارت بر مذاکرات هسته ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس منتفی شده است، این بار نمایندگان پیگیر تشکیل کمیته مشترک با دولت هستند.

وی تاکید کرد که تشکیل هیات نظارت بر مذاکرات هسته ای نوعی موازی کاری با وظایف شورای عالی امنیت ملی بود اما تشکیل کمیته مشترک با دولت هیچ منافاتی در این زمینه ندارد.

آصفری اظهار داشت: طراحان تشکیل کمیته مشترک با دولت قصد دارند این ایده را در قالب طرحی در صحن علنی مجلس مطرح کنند و در صورتی که مجلس با آن موافقت کند، هیچ موازی کاری با فعالیت ها و وظایف شورای عالی امنیت ملی نخواهد داشت.

آصفری گفت: در صورت تصویب مجلس، این کمیته مشترک بین هیات رییسه مجلس و دولت تشکیل می شود و دیگر همچون هیات نظارت بر مذاکرات هسته ای که مورد نظر برخی نمایندگان بود، تحت نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفته گذشته از ایده برخی نمایندگان برای تشکیل هیات تخصصی نظارت بر اجرای توافق ژنو زیر نظر این کمیسیون خبر داده بود.

این هیات قرار بود با حضور رییس و روسای کمیته های کمیسیون امنیت ملی مجلس و مشارکت نمایندگان متخصص در امور هسته ای تشکیل شود.

قرار بود تشکیل این هیات در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رای گیری شود که در نهایت این ایده منتفی شد.

سیام(4)**9103**9132**1535
کد N81881

وبگردی