آفتاب

قوه قضاییه از محل افزایش تعرفه استعلام 600 میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند

قوه قضاییه از محل افزایش تعرفه استعلام 600 میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز تمامی استعلام‌ها در بخش ثبت اسناد به صورت حضوری انجام می‌شود، گفت: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که قوه قضائیه تعرفه‌هایش را به گونه‌ای افزایش دهد که از محل آن حدود 600 میلیارد تومان درآمد کسب کند و بتواند سیستم پاسخگویی به مردم را شفاف‌تر، غیرحضوری و باسرعت بیشتری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری در توضیح یک مصوبه این کمیسیون در رابطه با ثبت اسناد است گفت: امروز تمامی استعلام‌ها در بخش ثبت اسناد به صورت حضوری انجام می‌شود و قوه قضائیه پیشنهاد کرده است که اگر بتواند تعرفه‌هایش را افزایش دهد، می‌تواند بخشی از سیستم الکترونیکی‌اش را به گونه‌ای طراحی کند که پاسخ‌ استعلام‌های مردم به صورت غیرحضوری به آنها اعلام شود.

وی افزود: بر این اساس، کمیسیون تلفیق مصوب کرد که قوه قضائیه تعرفه‌هایش را به گونه‌ای افزایش دهد که از محل آن حدود 600 میلیارد تومان درآمد کسب کند. بر این اساس قوه قضائیه می‌تواند سیستم پاسخگویی به مردم را شفاف‌تر، غیرحضوری و باسرعت بیشتری انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد که این کار با تلاش وزارت دادگستری و قوه قضائیه باعث ایجاد تحولی در نظام اداری کشور می‌شود.

انتهای پیام

کد N81670

وبگردی