آفتاب
آغاز اجرایی شدن موافقت‌نامه انتقال محکومان بین ایران و ترکیه

اولین زندانی ایرانی از ترکیه به ایران منتقل می‌شود

اولین زندانی ایرانی از ترکیه به ایران منتقل می‌شود

در دیدار سفیر ایران در آنکارا با مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام شد که اولین زندانی ایرانی که در زندان ترکیه است ماه جاری به ایران منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا بیکدلی، سفیر ایران در آنکارا در دیدار با مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه ترکیه آخرین موضوعات مربوط به اجرایی شدن موافقت‌نامه انتقال محکومان را بررسی کردند.

ایران و ترکیه توافق کرده‌اند در صورتی که اتباع ایرانی یا ترکیه‌ای در کشور دیگر حکم قطعی زندان گرفته باشند و به انتخاب خود تمایل داشته باشند مدت زندان را در یکی از زندان‌های کشور خود سپری کنند دو دولت ترتیب انتقال این محکوم را به زندانی در کشور وطن خود می‌دهند.

دو کشور بررسی این موافقت‌نامه را پیش از این در دستور کار قرار داده بودند و مقرر شده اولین زندانی ایرانی که در زندان ترکیه است ماه جاری به ایران منتقل شود.

هفته گذشته نیز با پیگیری‌های سفارت ایران در آنکارا و حمایت یکی از خیران ایرانی که هزینه وکیل این زندانی ایران را قبول کرده بود، یک راننده 64 ساله اتوبوس از زندان ترکیه آزاد و به کشور بازگشت.

هم‌چنین محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در سفر خود به ترکیه از داووداوغلو، همتای ترک خود خواسته بود دو زن ایرانی که در ترکیه زندانی هستند را آزاد کند.

انتهای پیام

کد N81539

وبگردی