آفتاب

پلیس کامبوج با کارگران معترض درگیر شد

پلیس کامبوج با کارگران معترض درگیر شد

کوالالامپور – ایرنا – پلیس کامبوج روز یکشنبه در پنون پن پایتخت این کشور با کارگران معترض صنعت پوشاک که خواستار افزایش دستمزدها هستند، درگیر شد.

به گزارش ایرنا، کارگران معترض صنعت پوشاک و اعضای این اتحادیه قصد تجمع در پارک آزادی در پنوم پن را داشتند که با نیروهای امنیتی مجهز به باتوم مواجه شدند و پلیس به سوی تجمع کنندگان یورش برد.

گزارش رسانه های کامبوج حاکی است کارگران نیز با سنگ، چوب و شیشه با پلیس مقابله کردند که در نتیجه 10 نفر از دو طرف مصدوم شدند.

دولت کامبوج این تظاهرات را غیرقانونی دانست. تجمع نامحدود مخالفان دولت کامبوج پس از اتهام مخالفان به تقلب در انتخابات گذشته ممنوع شده است.

پلیس کامبوج روز سه شنبه گذشته 11 معترض را که خواستار کمک نهادهای بین المللی برای آزادی زندانیان اعتراضات اخیر شده بودند، بازداشت کرد.

اعتراضات کامبوج طی حدود دو ماه اخیر پایه های حکومت بیش از سه دهه ای ˈ هون سن ˈ را به لرزه در آورده است.

ارتش کامبوج اواسط دی ماه در پی اعتراضات مخالفان دولت و اعتصابات کارگری ضمن حمایت از تداوم دوره پنجم نخست وزیری هون سن از ادامه برگزاری تظاهرات ضد دولتی ابراز نگرانی کرد.

دولت کامبوج دی ماه تصمیم گرفت حداقل دستمزد کارگران صنعت پوشاک را از آوریل سال جاری میلادی (فروردین سال 1393) از 80 دلار به 95 دلار در ماه افزایش دهد اما کارگران خواستار حداقل 160 دلار حقوق در ماه هستند.

صنعت پوشاک 80 درصد صادرات کامبوج را تشکیل می دهد و هم اکنون حدود 500 کارخانه تولید پوشاک در کامبوج فعال است و در هرکدام بین 510 تا 600 کارگر مشغول فعالیت هستند.

وزارت بازرگانی کامبوح میزان صادرات پوشاک این کشور در11 ماهه سال گذشته میلادی را حدود پنج میلیارد دلار اعلام کرده است.

آساق**د.م**1611
کد N81514

وبگردی