آفتاب

کوفی عنان وارد تهران شد

کوفی عنان وارد تهران شد

مهر نوشت:

بنا به اعلام اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه ، چهار تن از اعضای بنیاد متنفذین متشکل از کوفی عنان رئیس بنیاد متنفذین و دبیرکل سابق سازمان ملل متحد و رئیس هیات ، مارتی آهتی ساری رئیس جمهور پیشین فنلاند ، اسقف دزموند توتو اسقف کیپ تاون و ارنستو زدیلو رئیس جمهور پیشین مکزیک بامداد یکشنبه وارد تهران شد .

این هیات در زمان حضور در جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی ، تصویب قطعنامه اخیر پیشنهادی رئیس جمهور کشورمان علیه خشونت و افراط گرایی در سازمان ملل متحد و تلاش برای ایجاد صلح و آرامش جهانی با مقامات عالیرتبه کشورمان دیدار و رایزنی خواهند کرد.

اداره کل دیپلماسی رسانه ای افزود : هدف از سفر سه روزه این هیات به کشورمان که با دیدار از مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) به رهبر فقید انقلاب و بنیانگذار انقلاب اسلامی آغاز می شود ، تاکید بر نقش منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مشکلات و گسترش روابط بر اساس اعتماد و احترام متقابل است .

متنفذین گروهی از رهبران مستقل و با نفوذ جهان است که مرحوم نلسون ماندلا در سال 2007 این افراد را گرد هم آورد تا از تجربه جمعی و نفوذ آنان برای گسترش صلح ، عدالت ، حقوق بشر ، مبارزه با بی عدالتی ، فقر و جنگ در سراسر جهان بهره گیرد.

2929

 

 

کد N81206

وبگردی