آفتاب

اخضر ابراهیمی: موضوع آزادی زندانیان، محور مذاکرات یکشنبه در ژنو است

اخضر ابراهیمی: موضوع آزادی زندانیان، محور مذاکرات یکشنبه در ژنو است

تهران - ایرنا- اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد آزادی زندانیان محور مذاکرات ژنو 2 در روز یکشنبه است.

شبکه المیادین به نقل از اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد مذاکرات روز گذشته بین هیئت های نمایندگی دولت و مخالفان پیشرفت زیادی نداشت ولی مذاکرات همچنان ادامه دارد.

ابراهیمی گفت سازمان ملل متحد با استاندار حمص در تماس است و مسائل انسانی در بخش قدیمی این شهر را با او مورد گفت و گو قرار می دهد.

ابراهیمی افزود: در مذاکرات روز یکشنبه، موضوع زندانیان دو طرف مورد بررسی قرا ر می گیرد و به دنبال آن هستیم که راهی برای آزادی برخی افراد ربوده شده پیدا کنیم.

منابع نزدیک به مخالفان دولت سوریه گفتند روز اول مذاکرات هیئت های نمایندگی دولت و مخالفان در ژنو هیچ پیشرفت قابل توجهی نداشت.

ˈعبیده نحاسˈ یک عضو هیئت ائتلاف مخالفان در ژنو به شبکه الجزیره گفت با هیئت نمایندگی دولت در باره ورود کمک های انسانی به بخش قدیمی شهر حمص توافق شد.

وی افزود هیئت نمایندگی دولت در جریان مذاکرات شب گذشته اعلام کرد وضعیت انسانی در حمص را درک و موضوع ارسال کمک ها را بررسی می کند.

روز گذشته دو دور گفت و گو بین هیئت های دو طرف تحت نظارت اخضر ابراهیمی در ژنو برگزار شد.

مذاکرات با بررسی مسائل انسانی آغاز شد.

ابراهیمی امیدوار است هر گونه پیشرفت در امور انسانی بتواند اعتماد بین دو طرف را تقویت و انتقال مذاکرات به مسائل سیاسی را تسهیل کند.

مترجمام 1491 *1446
کد N80745

وبگردی