آفتاب
سلیمانی:

حکمرانان در مقابل بی‌عدالتی‌ها بایستند

حکمرانان در مقابل بی‌عدالتی‌ها بایستند

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: یکی از بهترین اخلاق‌های پیامبر(ص) که ممکن است در حال حاضر در جامعه ما کمتر به چشم بخورد عدالت ایشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «ما باید تمام راه و روش رسول‌الله را در سطح جامعه ترویج دهیم» اظهار کرد: سیره نبی‌اکرم(ص) می‌تواند برای جامعه اسلامی بهترین راهکار و الگو باشد و ما باید درصدد این باشیم که این الگو را نه تنها در سطح جامعه بلکه در کل جهان ترویج دهیم.

وی ادامه داد: حضرت رسول(ص) در دین عطوفت و مهربانی و خشم و غضب را همراه هم داشتند و در جایی که لازم بود با افراد با کمال رأفت و مهربانی برخورد می‌کردند و در جایی که می‌دیدند ارزش‌ها و عقاید دینی در خطر است حتی ذره‌ای کوتاه نمی‌آمدند و عدالت را به نحو احسن اجرا می‌کردند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور یادآور شد: یکی از بهترین اخلاق‌های پیامبر(ص) که ممکن است در حال حاضر در جامعه ما کمتر به چشم بخورد عدالت ایشان است. حضرت رسول(ص) در مقابل ابوبکر در جایی که لازم بود سکوت کرد ولی در برابر آن در مقابل یکی دیگر از زنان قبیله‌ای از عرب که دزدی کرده بود هرگز سکوت نکرد و او را به اشد مجازات رساند.

سلیمانی ادامه داد: وقتی قبیله آن زن از پیامبر(ص) خواستند که در مقابل مجازات تخفیف دهند پیامبر(ص) فرمود به خدا اگر دختر خودم هم بود با او همین رفتار را می‌کردم و می‌فرماید این بی‌عدالتی‌هاست که جامعه اسلامی را به خطر می‌اندازد و حکمرانان ما باید در مقابل این بی‌عدالتی‌ها بایستند و هرگز کوتاه نیایند چرا که نیمی از دین مردم نشأت گرفته از حکمرانان آنان است و آنها باید با اجرای عدالت در راستای تقویت امور دینی مردم گام بردارند.

انتهای پیام

کد N80529

وبگردی