آفتاب

سیدرضا اکرمی: حضور در ایران به نفع سرمایه‌گذاران خارجی است

سیدرضا اکرمی: حضور در ایران به نفع سرمایه‌گذاران خارجی است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور در مجمع جهانی اقتصاد در داووس و دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران، گفت: دولت یازدهم درصدد است از هر فرصتی در صحنه بین‌المللی برای تعامل، گفت‌وگو و معرفی پتانسیل‌های کشور به صورت صحیح استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "رییس‌جمهور از فرصت فراهم آمده در اجلاس داووس برای اعلام برنامه‌های آینده ایران در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی استفاده کرد"، اظهار کرد: در ایران پتانسیل‌های زیادی برای کار و سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف وجود دارد و این به نفع سرمایه‌گذاران خارجی است که در بازارهای ایران حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه "اگر همه آنها (سرمایه‌گذاران خارجی) بخواهند در بازار ایران حضور پیدا کنند، با توجه به پتانسیل‌های موجود این امکان و زمینه برای همه آنها وجود دارد"، افزود: غرب در طول 34 سال گذشته به ما جفا کرد و ایران را تهدید و تحریم کرد در حالی که جمهوری اسلامی ایران شایسته این نوع برخوردها نبود و به نظر می‌رسد که این نوع رفتارها بیشتر به ضرر خود آنها تمام شد.

اکرمی همچنین تاکید کرد: اکنون این زمینه فراهم است که کشورهای غربی و سرمایه‌گذاران خارجی با تجدیدنظر در رفتارهای قبلی خود از ظرفیتی که در کشور برای سرمایه‌گذاری وجود دارد استفاده کنند و تعاملات خود را گسترش دهند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان گفت: اگر سرمایه‌گذاران خارجی از این فرصت استفاده نکنند، به مانند گذشته بیشترین ضربه را خودشان متحمل می‌شوند؛ چراکه در این صورت یک بازار مهم را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

کد N80521

وبگردی