آفتاب
نماینده مردم شهرکرد

خروج از بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

خروج از بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با بیان این‌که «استکبار از همراهی با قدرتی همچون ایران در کنار خود واهمه دارد» گفت: خروج از بحران سوریه راه حل نظامی ندارد، بلکه برگزاری انتخابات آزاد تنها راه برون رفت سوریه از مشکلات است.

زمانیان در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، به مذاکرات ژنو 2 اشاره و اظهار کرد: مذاکرات ژنو 2 بدون حضور جمهوری اسلامی ایران به هیچ نتیجه مطلوبی در راستای حل مشکلات سوریه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از رئیس جمهور فعلی سوریه دفاع می کند، تغییر دولت ها با زورگویی و فشار را غیر ممکن دانست و گفت: تغییر و یا تعویض حکومت‌ها و دولت‌ها در یک کشور مستقل همچون سوریه با زورگویی و فشار صورت نمی‌پذیرد؛ چراکه مردم در این کشور محور هستند.

زمانیان، ایران را حافظ منافع سوریه و کشورهای مستضعف دانست و خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ایران از هر تصمیم و اقدامی از سوی مردم سوریه حمایت و پشتیبانی خواهد کرد و هبچ اقدامی از سوی دشمنان بر خلاف خواسته مردم عملیاتی نخواهد شد.

این نماینده مجلس «برگزاری انتخابات آزاد و سالم» را تنها راه تغییر دولت در سوریه عنوان کرد و گفت: تکلیف و سرنوشت مردم سوریه باید توسط خود آن‌ها و در یک فضای سالم و آزاد به نام انتخابات صورت گیرد؛ در غیر این صورت اعمال فشار هیچ اثری نخواهد داشت.

وی با اشاره به حضور تروریست‌ها در سوریه، این اقدام را نمونه بارز زورگویی و فشار بر علیه مردم سوریه دانست و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و در راس آن‌ها آمریکا و اسرائیل با اعمال فشار و ترور بر علیه مردم سوریه به دنبال سلطه بر آنان هستند، اما استقامت و ایستادگی مردم دشمنان را ناامید و شکست خورده کرده است.

زمانیان همچنین گفت: به طور قطع نقش ایران در حل مشکلات سوریه پررنگ است، از طرفی آمریکا و غربی‌ها نیز از قدرت، اعتبار و نفوذ ایران در مباحث منطقه‌ای باخبر هستند اما از همراهی با قدرتی همچون ایران در کنار خود واهمه دارند.

وی در پایان با بیان این‌که «خروج از بحران سوریه راه حل نظامی ندارد»، برگزاری انتخابات آزاد را تنها راه برون رفت سوریه از مشکلات دانست و اظهار کرد: کشورهای عضو کنفرانس صلح سوریه (ژنو 2) بدانند بحران سوریه راه حل نظامی ندارد، بلکه نیازمند یک راهکار سیاسی صحیح از جمله انتخابات است.

انتهای پیام

کد N80481

وبگردی