آفتاب

تیراندازی در ایالت مریلند آمریکا دو کشته و پنج زخمی برجای گذاشت

تیراندازی در ایالت مریلند آمریکا دو کشته و پنج زخمی برجای گذاشت

نیویورک، ایرنا - در ادامه سلسله تیراندازیهای مرگبار درآمریکا، فردی مسلح در ایالت مریلند با حمله به یک مغازه ورزشی، پس از قتل دو نفر و مجروح کردن پنج نفر دیگر با شلیک به صورت خود به این تراژدی خونین پایان داد.

به گزارش رسانه های آمریکایی، این فرد روز شنبه به وقت محلی، با ورود به یک مغازه ورزشی در شهر بالتیمور مردی 25 ساله و خانمی 21 را به ضرب گلوله کشت و پنج نفر دیگر را مجروح کرد.

پلیس شهر بالتیمور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که هنوز اطلاع دقیقی از انگیزه قاتل برای حمله مسلحانه به این فروشگاه ورزشی در دست ندارد.

بر اساس این گزارش، فرد مذکور مقدار قابل توجهی انواع مهمات با خود حمل می کرده و این مسئله یافتن انگیزه او برای چنین اقدامی دشوار می کند.

دسامبر سال گذشته جوانی مسلح با ورود به یک مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون ایالت کانتیکت، 20 کودک 6 و 7 ساله و معلمان آن ها را به قتل رساند.

به دنبال این کشتار، فشار افکار عمومی و انتقاد به دسترسی آزادانه مردم به اسلحه باعث شد که باراک اوباما و برخی مقام های کنگره خواستار بررسی قوانین حمل و نگهداری سلاح در کشور و ایجاد محدودیت هایی در این زمینه شوند.

با وجود امضای لایحه پیشنهادی برای محدود کردن حمل سلاح توسط اوباما، بسیاری تردید دارند که به دلیل نفوذ لابی اسلحه در کنگره، این محدودیت ها تاثیر خاصی بر کاستن از تعداد تیراندازی ها و خشونت های ناشی از آن در این کشور داشته باشد.

اروپام - 1908** 1552
کد N80453

وبگردی