آفتاب

ایلاف: خطر تکفیری ها به کردستان عراق می رسد

ایلاف: خطر تکفیری ها به کردستان عراق می رسد

پایگاه خبری ایلاف در گزارشی عنوان کرد گروههای تکفیری و سلفی با نفوذ در میان ساکنان کرد عراق، امنیت منطقه خودمختار کردستان را تهدید می کنند.

منطقه کردستان عراق به دلیل نزدیکی جغرافیایی به میادین درگیری مسلحانه در سوریه و به دلیل نفوذ القاعده در میان برخی از گروههای کرد در معرض تهدیدهای جدی امنیتی قرار گرفته است.

حکومت محلی کردستان در چند سال اخیر تلاش کرد این منطقه را به عنوان پناهگاهی امن در منطقه پرتنش خاورمیانه معرفی کند تا از این طریق بتواند سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در این منطقه ترغیب کند.

شکی نیست که مقام های محلی در کردستان در حوزه امنیتی کارنامه نسبتا موفقی داشتند اما این موفقیت اخیرا در معرض تهدید قرار گرفته است و این تهدید بیش از هر چیزی ناشی از جنگ سوریه و نزدیک بودن این منطقه به سوریه است. کردستان در ماههای اخیر و با شدت گرفتن تحرکات گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام(داعش) در عراق و سوریه بیش از هر زمانی در معرض خطر قرار گرفته است، داعش توانست از میان سوری ها، عراقی ها و حتی کردهای عراق در استان های کرکوک و نینوا و استان های شمالی سوریه نیرو بگیرد و خود را برای انجام سلسله عملیاتی در کردستان عراق آماده کند.

4949

کد N80312

وبگردی