آفتاب
در پی متشنج شدن اوضاع در منطقه قره باغ/

جمهوری آذربایجان،ارمنستان را مسوول بروز تشنج در خط جبهه دانست

جمهوری آذربایجان،ارمنستان را مسوول بروز تشنج در خط جبهه دانست

باکو- ایرنا- وزارت امور خارجه آذربایجان، با انتشار بیانیه ای در رابطه با تحرکات اخیر در خطوط جبهه، ارمنستان را مسوول نقض مکرر آتش بس و اقدامات خرابکارانه طی چند روز گذشته در خطوط جبهه معرفی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های جمهوری آذربایجان، در این بیانیه با اشاره به کشته شدن یک فرمانده نظامی آذری و مجروح شدن یک غیرنظامی توسط تک تیراندازهای ارمنستانی، اعلام شده است که ساختمان یک مدرسه در ساعات درسی و منازل غیرنظامیان در منطقه نزدیک جبهه هدف تیراندازی های شدید طرف ارمنی قرار گرفته است.

وزارت خارجه آذربایجان در بیانیه خود ادامه اشغال اراضی این کشور از سوی نیروهای ارمنی را مانع اصلی حل و فصل مناقشه قره باغ و استقرار صلح و آرامش در منطقه عنوان کرده است .

در این بیانیه همچنین گفته شده است: برای حل و فصل مناقشه باید در وهله نخست نیروهای مسلح ارمنستان از اراضی اشغالی آذربایجان خارج شوند.

طی دو روز اخیر چند فروند هواپیمای جنگی جمهوری آذربایجان بر فراز مناطق مرزی و مورد مناقشه این کشور با ارمنستان به پرواز درآمده است.

طرف آذری تلاش نیروهای ارمنستانی برای نفوذ در منطقه استقرار نیروهای آذری و گلوله باران مناطق مسکونی نزدیک به خط مقدم جبهه را دلیل این وضعیت متشنج اعلام می کند.

خاورم**1206**1368**
کد N80296

وبگردی