آفتاب
وزیر اطلاع رسانی سوریه :

بشار اسد دوران ریاست جمهوری خود را کامل خواهد کرد

بشار اسد دوران ریاست جمهوری خود را کامل خواهد کرد

تهران - ایرنا - ˈعمران الزعبیˈ وزیر اطلاع رسانی سوریه در ژنو در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت : بشار اسد بر اساس قانون اساسی سوریه دوران ریاست جمهوری خود را کامل خواهد کرد و می تواند بار دیگر کاندید شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه المیادین ، اپوزسیون سوریه قبل از دیدار با هیات دولت در سوئیس از آن خواست تا در مورد پایبندی خود به بیانیه کنفرانس ژنو 1 تعهد کتبی ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، اخضرابراهیمی فرستاده سازمان ملل نشست هیات مخالفان و هیات دولت سوریه را با مسائل بشردوستانه که اختلاف برانگیز نیست، آغاز کرد.

خبرنگاران حاضر در کنفرانس ژنو 2 در انتظار کنفرانس مطبوعاتی ابراهیمی بسر می برند تا درباره دو جلسه برگزار شده امروز ( شنبه ) را شرح دهد.

به گفته هیات رسمی سوریه تاکنون نمایندگان دو طرف در هیچ زمینه ای به توافق نرسیده اند و آنچه که در مورد توافق در مورد شهر حمص گفته شده نادرست است.

از سوی دیگرˈ لؤی صافیˈ سخنگوی ائتلاف ابراز داشت : جلسه دوم میان دو هیات دولت و ائتلاف به بررسی مسائل بشردوستانه خواهد پرداخت .

صافی افزود : مذاکرات در مورد مسائل سیاسی پس فردا دوشنبه برگزار خواهد شد و تاکنون فقط مسائل اجرایی و تشکیلاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

مترجمام ** 1487 **1552
کد N80273

وبگردی