آفتاب
کوفی عنان:

اگر خواهان صلح در منطقه هستید اجازه دهید ایران نقش عادی خود را ایفا کند

اگر خواهان صلح در منطقه هستید اجازه دهید ایران نقش عادی خود را ایفا کند

دبیر کل سابق سازمان ملل با اشاره به اهمیت نقش ایران در منطقه تصریح کرد: اگر می خواهیم در خاورمیانه صلح و ثبات برقرار شود باید اجازه دهیم ایران نقش عادی و طبیعی خود را بازی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل با اشاره به قدرت منطقه ای ایران و توانایی ایران در ایجاد ثبات در منطقه از سناتورهای آمریکایی خواست برای آشتی دیپلماتیک با ایران فرصت دهند.

عنان که در سال 2012 هم نماینده دبیرکل فعلی سازمان ملل در امور سوریه بود با اشاره به اهمیت نقش ایران در منطقه تصریح کرد: اگر می خواهیم در خاورمیانه صلح و ثبات برقرار شود باید اجازه دهیم ایران نقش عادی و طبیعی خود را بازی کند.

وی همچنین با اشاره به تلاش برخی سناتورهای آمریکایی برای تصویب دور جدیدی از تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران بر خلاف توافق هسته ای ژنو بین ایران و گروه 1+5 گفت: ایران در درون خود مخالفانی دارد که با موافق توافق ژنو نیستند و با این روند مخالف هستند.

وی در ادامه یادآور شد: در درون آمریکا تند روهایی هستند که موافق تصویب تحریمهای جدید علیه ایران هستند.

کوفی عنان در ادامه با اشار به احتمال تحریم های جدید علیه ایران گفت: چنین امری موجب شکاف بین آمریکا و اروپا خواهد شد و من از دوستانم در واشنگتن می خواهم قبل از هرکاری به این موضوع فکر کنند و به مذاکره، دیپلماسی و صلح فرصتی دهند.

اظهارات کوفی عنان بر لزوم نقش منطقه ای در بحران های محلی بعد از آن صورت می گیرد که جانشین او در سازمان ملل با فشار آمریکا دعوت خود برای حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 را پس گرفت.

کد N80211

وبگردی