آفتاب
اختصاصی؛

امیرعبداللهیان: کشته شدن دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن صحت ندارد

امیرعبداللهیان: کشته شدن دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن صحت ندارد

تهران - ایرنا - حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه اعلام کرد: بر اساس پیگیری ها از طریق مقامات یمنی، خبر کشته شدن نور احمد نیکبخت دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن، صحت ندارد.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشره مبنی بر به شهادت رسیدن نور احمد نیکبخت در یمن افزود: آخرین اخبار ما سلامت آقای نور احمد نیکبخت وابسته اداری سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن را تایید می کند و مقامات سیاسی و امنیتی کشته شدنن وی را تایید نمی کنند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه تصریح کرد: از مقامات ذیربط یمنی خواسته ایم با جدیت وضعیت آقای نیکبخت را مشخص کنند.

وی تاکید کرد: انتظار ما از مقامات یمن این است با توجه به پیگیری های مشترک فیمابین دو کشور، شاهد آزادی و بازگشت این دیپلمات ایرانی به کشور باشیم.

پیش از این، یک مقام مسوول در وزارت امورخارجه در واکنش به برخی از اخبار منتشره درباره کشته شدن نوراحمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن گفت: مقامات یمنی تایید می کنند که جسد مجهول الهویه ای در منطقه مارب یمن کشف شده است اما ارتباط آن با آقای نیکبخت را تکذیب کردند.

به گزارش ایرنا، این مقام مسوول در وزارت امورخارجه افزود: مسوولان یمنی اعلام کرده اند تلاشها برای شناسایی جسد مجهول الهویه در جریان است .

این مقام مسوول در وزارت امور خارجه در عین حال گفت: آخرین اخبار ما نوید بخش صحت و سلامتی دیپلمات ربوده شده ایرانی است و جمهوری اسلامی ایران با حساسیت پیگیری موضوع را در دستور کار دارد .

نوراحمد نیکبخت وابسته اداری سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا ساعت 10 صبح یکشنبه 30 تیر ماه در مسیر منزل به محل سفارت توسط گروهی ناشناس ربوده شد.

سیام 1572
کد N80185

وبگردی