آفتاب

مرعشی: حتی اگر عضوی از کارگزاران در دولت نباشد با دولت همکاری می کنیم

مرعشی: حتی اگر عضوی از کارگزاران در دولت نباشد با دولت همکاری می کنیم

تهران-ایرنا، سخنگوی حزب کارگزاران گفت که این حزب حتی اگر عضوی هم در دولت نداشته باشد باز با این دولت همکاری می کند چون دولت آقای روحانی را برآمده از یک اراده ملی و دارای سیاست های صحیح می دانیم.

به گزارش ایرنا، هفته نامه آسمان در شماره جدید خود که امروز - شنبه - منتشر شد، گفت و گویی با «سید حسین مرعشی» پیرامون اهداف تشکیل حزب کارگزاران، روابط این حزب با اصلاح طلبان، نقش محاکمه و بازداشت اعضای کارگزاران در فعالیت آن و چشم انداز آینده این حزب مطالبی را بیان کرده است که گزیده هایی از آن در پی می آید:



** من مشی کارگزاران را خیلی متفاوت از گذشته نمی بینم. کارگزاران یک عضو موثر از جبهه اصلاحات است و موفقیت آن به موفقیت جبهه اصلاحات بستگی دارد. کارگزاران اگر گسترش پیدا کند، به دنبال تاثیر فردی و جداگانه بر شاخص های همه جانبه توسعه نیست و ما به تفکر جمعی اعتقاد داریم.



** در مورد کنار رفتن آقای عارف از عرصه رقابت انتخاباتی ما هیچ نقشی نداشتیم، در مورد کاندیدا شدن آقای روحانی هم ایشان خودشان تصمیم گرفتند که در انتخابات شرکت کنند اما در حمایت از تصمیم ایشان ما هم همراه با بقیه گروه های اصلاح طلبان و آقای هاشمی و آقای خاتمی بودیم.



**خسارتی که آقای احمدی نژاد به ایران وارد کرد قابل احصاء نیست. من همیشه پیشنهاد می کنم که در دانشکده ها و حوزه های کارشناسی ارشد و دکترا روی آن تحقیق شود. این تجربه ملی که هزینه چند صد میلیارددلاری برای ایران داشت مدون شود و در اختیار مردم قرار گیرد که اگر دست به انتخاب بد بزنند ، ممکن است چه هزینه ای به مملکت تحمیل شود. ما در هیچ دوره ای رییس دولتی را که متهم به فساد مالی باشد، نداشتیم.



** در انتخابات سال 84 همه کاندیداها خود را رقیب آقای هاشمی دانسته و خود را مجاز به بدگویی های غیرواقعی در باره ایشان می دانستند .



**چطور می شود یک رییس دولتی هم در دوره کمپین انتخاباتی از رقیب خود بدگویی می کند اما بعد از آن هم این کار را ادامه می دهد. چرا با خود دولت از در مبارزه در می آیید و به صنعت آب ، برق ، کشاورزی و صنعت ضربه می زنید؟



** برنامه کارگزاران از قبل آمده بود و الان هم بعد از بازبینی به سمت گسترش تشکیلات می رویم و البته مهمتر از آن ، تمرکز و وحدت جبهه و توجه به منافع ملی و اسلامی است.



** ما باید برای ارتقای ایران، جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی و پایان دادن به ضعف قوه مقننه از تمام ظرفیت های خودمان استفاده کنیم.



** امیدوارم برنامه عملیاتی در خصوص شعارهای دولت ارایه شود و زمینه برای فعالیت همه احزاب فراهم شود . البته دولت در سیاست خارجی و اصلاح شرایط اقتصاد کشور برنامه خیلی خوبی دارد و تا به حال هم خیلی خوب پیش رفته اند و امیدواریم در بحث سیاست داخلی برنامه روشنی ارایه بدهند.



سیام(2)9254** 1449
کد N80150

وبگردی