آفتاب

نیمی از تجاوزهای جنسی در زندان‌های آمریکا توسط کارکنان انجام می‌شود

نیمی از تجاوزهای جنسی در زندان‌های آمریکا توسط کارکنان انجام می‌شود

بنابر گزارش جدید وزارت دادگستری آمریکا، اتهامات مربوط به سوء استفاده‌های جنسی در زندان‌های آمریکا در حال افزایش است و این در حالیست که پرسنل این زندان‌ها مسئول نیمی از رویدادهای گزارش شده هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در گزارش جدید وزارت دادگستری آمریکا که داده‌های آن مربوط به 2009 و 2011 است، حدود 15 هزار مورد گزارش تجاوز جنسی در زندان‌ها و سایر بازداشتگاه‌های آمریکا به ثبت رسیده است. علاوه بر این مشخص شد که تعداد این تجاوزها در سال 2011، 8763 مورد بوده است.

در گزارش وزارت دادگستری آمریکا همچنین آمده که کارمندان زندان‌های این کشور 49 درصد مسئول تجاوزهای جنسی علیه زندانیان بوده‌اند و پیگیری‌ قضایی و دادرسی در مورد این پرونده‌ها به ندرت صورت می‌گیرد. همچنین گزارش شده که کارمندان زندان‌های آمریکا یا نسبت به این تجاوزها بی‌اعتنایی نشان داده یا خود دست به آن زده‌اند. 51 درصد باقی مانده از اتهامات شامل تجاوزهای جنسی میان زندانیان است.

با وجود این مساله که دادرسی و بررسی پرونده‌های مربوط به تجاوز جنسی پرسنل زندان علیه زندانیان به ندرت صورت می‌گیرد، اما در صورت قضایی شدن آن، به کارمندان خاطی اجازه داده می‌شود تا پیش از بررسی و تحقیق از کار استعفا دهند.

استاد حقوق دانشگاه کارولینا جنوبی می‌گوید: زندانیان بیشتر اوقات تجاوز جنسی علیه خودشان توسط زندان‌بانان را گزارش نمی‌دهند چرا که از اقدامات تلافی جویانه آنها می‌ترسند.

انتهای پیام

کد N80107

وبگردی