آفتاب

تاکید پاپ بر حضور بیشتر زنان در کلیسا و در جامعه

تاکید پاپ بر حضور بیشتر زنان در کلیسا و در جامعه

رم - ایرنا - پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها بر حضور بیشتر زنان در کلیسا و در جامعه تاکید کرد و نقش زنان در خانواده را گرانبها و غیر قابل جایگزین دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، پاپ در مراسمی به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس کانون زنان ایتالیا گفت: در دهه های اخیر فضاهای جدید مسوولیت برای زنان گشوده شده است و امیدوارم این فضا بتواند گسترش بیابد.

وی افزود: نقش غیرقابل جایگزین زنان و تاثیر نبوغ زنانه در کار و در محافل عمومی بسیار مهم و نقش او در کانون خانواده غیر قابل جایگزین و فوق العاده گرانبها است.

پاپ گفت : ویژگی ها ، ظرافت و حساسیتی که در روح زنان وجود دارد یک نیرو برای حیات خانواده و ایجاد فضای آرامش و هماهنگی است.

پاپ ضمن ابراز امیدواری برای افزایش فضای مسوولیت زنان چه در کلیسا و چه در جامعه افزود: کلیسا قدرت معنوی و نیروی روحی زنان را بخوبی می شناسد. نقش زنان جه در خانواده و جه در جامعه تغییرات قابل توجهی در سال های اخیر کرده است و امیدوارم که فضای بیشتری در جامعه و در کلیسا بدست آورند.

وی گفت: مریم مقدس نیز در کلیسا چیزی ایجاد کرد که نه کشیشان، نه اسقف ها و نه پاپ ها می توانند ایجاد کنند. حضور زنان در خانواده برای انتقال اصول معنوی به نسل های اینده و ایمان به خدا لازم است.

اروپام ** 2171/1547
کد N80074

وبگردی