آفتاب

آزادی قریب به 200 زندانی جرائم مالی غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد

آزادی قریب به 200 زندانی جرائم مالی غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹۴ زندانی جرائم مالی غیرعمد از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد، اکبر محبی افزود: 338 میلیون و 500 هزار تومان برای آزادی این زندانیان از محل اعتبارات ستاد دیه کشور، منابع داخلی ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد، کمک‌های خیرین و معرفی به بانک‌های عامل اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: از آنجا که کاهش هدفمند زندانیان از اهداف قوه قضائیه و سازمان زندان‌هاست، آزادی زندانیان بر اساس اولویت‌بندی جرائم صورت می‌گیرد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بحث کاهش هدفمند جمعیت کیفری آزادی تمام زندانیان و زندانی نکردن مجرمان مدنظر نبوده و سیاست کاری نیست.

محبی تصریح کرد: افرادی که به واسطه جرائم غیرعمد شامل دیه، تصادفات، مهریه، نفقه، چک و جرائم مالی غیرکلاهبرداری زندانی می‌شوند سزاوار حبس و هم نشینی با مجرمان خطرناک نیستند و اقدامات لازم برای آزادی این افراد با کمک منابع ستاد دیه کشور و استان و معرفی به بانک های عامل انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که جرائمی غیرعمد محسوب می شوند که فرد در وقوع آن انگیزه مجرمانه نداشته است، ادامه داد: نگهداری این افراد برای آنان و خانواده هایشان تبعات نامطلوبی از ابعاد حیثیتی، اجتماعی و اقتصادی به‌دنبال دارد که معتقد به اصل تناسب مجازات با جرائم هستیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد عملکرد ستاد دیه استان را نسبت به پیگیری برای آزادسازی محکومان مالی جرائم غیرعمد مطلوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام

کد N80007

وبگردی