آفتاب

تابش:حفظ شعارهایی که مردم را به انقلاب سوق داد، ضروری است

تابش:حفظ شعارهایی که مردم را به انقلاب سوق داد، ضروری است

محمدرضا تابش خواستار آن شد تا رئیس جمهور پشت پرده ها و رانت هایی که به واسطه تحریم برای عده ای خاص ایجاد شده و می شود را افشا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نماینده مردم اردکان درمجلس شورای اسلامی در جمع مسئولان استان، شهرستان و شوراهای اسلامی بخش عقدا و مردم مزرعه نو با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) و شهیدان دوران انقلاب و دفاع مقدس آنها را سندهای عزت و عظمت ملت پرافتخار ایران دانست و بر حفظ و اشاعه شعارها و آرمانهایی که دلهای مردم را به انقلاب سوق داد و بر جانشان نشست و همه هستی آنها را به میدان آورد تا خودکامگی و استبداد و استعمار از این سرزمین رخت بربندد و استقلال و آزادی و حکومتی مبتنی بر ارزشهای اسلامی با رای و نظر مردم حاکم شود، تاکید کرد.

وی هنر حضرت امام (ره) را تسخیر دلهای مردم ذکر کرد و به خود باوری رساندن آنها را عامل موثری در بر افکندن نظام استبدادی و پی افکندن جمهوری اسلامی دانست.

تابش با یادآوری شعارها و اهداف محوری انقلاب اسلامی از جمله حمایت از مظلومان و محرومان و مبارزه با ظلم و استبداد فارغ از مرزبندی‌های سیاسی و جغرافیایی را عاملی در توطئه‌ها و مخالفت ها و اعمال فشارها بر مردم توسط قدرت های استبدادی که ماهیت انقلاب اسلامی را در تضاد با منافع خویش می دانند ذکر کرد.

وی افزود: مردم اسلامخواه و ایراندوست چون آرمانها و شعارهایشان را در راهبردها و برنامه های جمهوری اسلامی قابل تحقق می دانند، علیرغم برخی گلایه ها و کاستی ها در جنگ تحمیلی با مقاومت بی بدیل و بی نظیر خویش پیروزی را رقم زدند و موج توطئه ها و ترورها و تخریب ها و تحریم ها را از سر گذرانده اند .

وی از نقش ممتاز رهبری معظم انقلاب اسلامی در هدایت کشتی انقلاب اسلامی در اقیانوس مواج زمانه تجلیل کرد و گفت آنها که بعد از رحلت حضرت امام (ره) منتظر افول انقلاب اسلامی بودند باید به اشتباه محاسبه خود پی ببرند و روشهای خویش را خصوصاً در موقعیت ممتازی که دولت جناب آقای دکتر روحانی در عرصه دیپلماسی عمومی و خارجی فراهم آورده است، اصلاح کند.

وی ابراز داشت: امروز نقش تاثیرگذار انقلاب اسلامی در معادلات منطقه ای و بین المللی بر هیچکس پوشیده نیست و قدرتهای استکباری نیز به این موضوع واقف شده اند، منتهی نمی خواهند بگویند که ما دچار اشتباه محاسبه شده بودیم. ملت ایران ملت با گذشتی است توصیه ام این است که موقعیت ایجاد شده در سایه تدابیر رهبری معظم انقلاب اسلامی را قدر بدانند و از تمهیدات وی‍ه ای که دو لت جدید برای ایجاد اعتماد سازی با جامعه بین المللی اندیشیده حداکثر استفاده رادر جهت کاهش تنش ها و خصومت ها و ایجاد امنیت و‌ آرامش در منطقه که به نفع همه است، ببرند.

وی با توجه به سخنان رئیس جمهور محترم در جلسه با رؤسای کمیسیونهای مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق که عنوان کرده بود در صورت تداوم تلاش تندروها برای مخالفت با دیپلماسی هسته ای و خارجی دولت خواهد گفت که چه کسانی از تحریم ها منافع کلانی برده اند و می برند، خواستار آن شد تا پشت پرده ها و رانت هایی که به واسطه تحریم برای عده ای خاص ایجاد شده و می شود را افشا کند.

وی با ذکر اینکه باید بستر امن برای سرمایه گذاران و کارآفرینان فراهم شود تا تولیدو اشتغال رونق گیرد،ابراز داشت : بروز و ظهور طبقه جدید نوکسیه ها و رانت خواران با سرمایه های چند هزار میلیاردی و پدیده اختلاس سه هزار میلیاردی به باور و اعتماد مردم که برای تحقق عدالت و مبارزه با ظلم و تبعیض و فقر و فساد جمهوری اسلامی را مستقر کردند لطمه خواهد زد و اگر با این پدیده ها برخورد نشود ایمان مردم را در حمایت همه جانبه از جمهوری اسلامی متزلزل خواهد ساخت و آنگاه طمع دشمنان به تضعیف و استحاله نظام فزونی خواهد یافت.

تابش بر سیر آنچه در دو هفته فعالیت کمیسیون تلفیق مجلس گذشت اشاره کرد و گفت: تغییرات در کمیسیون تلفیق همانند سالهای گذشته از چند درصد تجاوز می کند؛منتهی چند تصمیم اساسی گرفته شده که در جهت رفاه مردم و کاهش مشکلات فراروی آنها برده است از جمله افزایش 1% وصول مالیات ارزش افزوده در سال 1393 که درآمدی حدود 2500 میلیارد تومان عاید خواهد کرد که مقرر شده برای بهبود بخش سلامت و زیر پوشش قرار گرفتن بیمه افراد زیادتری از جامعه از جمله روستائیان صرف گردد.

وی تقدیم لایحه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها توسط دولت که برای رسیدگی سریعتر در قالب پیشنهاد جمعی از نمایندگان کمیسیون تلفیق تنظیم شد را اقدامی شجاعانه و قابل تقدیر توسط دولت دانست و گفت با توجه به افزایش درآمد حاصله از هدفمندسازی یارانه ها از 50 هزار میلیارد تومان سال 92 به 63 هزار میلیارد تومان در سال 93 و عدم اجرای قانون توسط دولت قبلی درخصوص افزایش قیمت حامل های انرژی از ابتدای سال 92 تا دولت برای کسب این درآمد که بخش عمده ای از آن به واسطه افزایش قیمت حاملهای انرژی تامین خواهد شد؛ دولت لاجرم به افزایش حدود 70 درصد قیمت حامل های انرژی است اما اینکه کدام حامل ها و به چه اندازه افزایش قیمت داشته باشند، در اختیار دولت است.

وی اظهار داشت: یارانه همه اقشار به میزان فعلی 45500 تومان پرداخت خواهدشد؛ اما دولت در نظر دارد 3 دهک با درآمدی پایین و اقشار ضعیف جامعه از یارانه بالاتری بهره مند گردند.

تابش اختصاص ده هزار میلیارد تومان به تقویت تولید و حمایت از خدمات رایکی از نکات مثبت لایحه پیشنهادی دولت دانست.

وی تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها که در حال حاضر هر متر مکعب3سنت است و اختلاف نظر بین سرمایه گذاران که قیمت های قطر و روسیه را 5 و 7 سنت می دانند و وزارت نفت خواستار افزایش آن تا 12 سنت است را از جمله مسائل چالش برانگیزی دانست که در جلسات آتی کمیسیون تلفیق باید به آن پرداخته شود تا هم ایجاد رانت نکند و هم مزیت سرمایه گذاری این صنعت در کشور از بین نرود.

وی همچنین تجدیدنظر در تعیین حق انتفاع پروانه بهره برداری معادن سنگ آهن را که مورد اعتراض استخراج کنندگان سنگ آهن قرار گرفته و بر سهام آنها در بورس تاثیر گذاشته از جمله مواردی دانست که احتمالاً در کمیسیون تلفیق مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا تصمیمات بسیار مهم روزهای آینده کمیسیون تلفیق هم انسجام کلی لایحه بودجه دولت را که سعی دارد تا تورم 35% را به 25% برساند و رشد اقتصادی 8% - را به 3% + افزایش دهد و رشد نقدینگی را در حد 35% فعلی حفظ کند، به هم نزند و هم ثبات را به بازار بورس و سرمایه برگرداند و به سرمایه گذاران بورس که عمدتاً از اقشار مختلف جامعه هستند آرامش بخشد و هم اینکه جلوی ایجاد رانت ها و ثروتهای باد آورده برای عده ای قلیل را بگیرد.

وی افزود برای کاهش سهم مالیات استان که غیر منصفانه است و عمدتاً اصناف فشار زیادی را وارد می کند در حال ارائه پیشنهادی هستیم. همچنین برای ایجاد توازن و تعادل در نظام بودجه ای استانها از جمله یزد که سهم کمی از بودجه های عمومی را دارد، و تحقق پیشنهادات برخی دستگاههای ستانی در حد بضاعت حداکثر تلاش خویش را معطوف خواهیم داشت.

تابش به پیگیری انجام شده نسبت به واریز تعهدات ایجاد شده برای واحدهای معدنی استان طبق بند 3 تبصره 55 قانون بودجه سال 92 اشاره کرد و گفت: سهم استان یزد از این بابت یکصد میلیارد تومان خواهد شد که یک بودجه بی کم و کاست و در واقع جدید است که با واحدهای استانی مسئولان سازمان مدیریت و استاندار محترم هماهنگی های لازم به عمل آمده تا واریز و تخصیص این مبلغ به حساب خزانه معین استان انجام وبا نظر استانداری در کلیه شهرستان های استان صرف گردد.

وی از حضور معاون عمرانی استاندار و 12 تن از مدیران کل ادارات استان ومسئولان شهرستان و فرماندار اردکان و امام جمعه عقدا در جمع مردم وشوراهای اسلامی بخش عقدا تشکر نمود و آن را یکی از مظاهر نهادهای نظام مردم سالار جمهوری اسلامی دانست و با تشریح مشکلات عمده روستاهای این بخش و شهر عقدا به اقدامات و پیگیریهایی که در جهت کاهش این مشکلات انجام گرفته اشاره کرد و خواستار آن شد تا مدیران کل محترم در هر حوزه با تلفیق اعتبارات استانی، شهرستانی و دهیاریها و کمک های خیری برنامه زمان بندی شده ای را برای تحقق خواسته های مردم عقدا و روستاهای تابعه مشخص و معاونت محترم عمرانی استاندار و فرماندار بر حسن اجرای آنها نظارت و نتیجه ای را به مردم و نماینده اعلام نمایند.

انتهای پیام

کد N79976

وبگردی