آفتاب
تابش:

رئیس جمهور پشت پرده رانت خواری ها به واسطه تحریم را افشا کند/ دولت ناگزير به افزايش 70 درصدي قيمت انرژي است

رئیس جمهور پشت پرده رانت خواری ها به واسطه تحریم را افشا کند/ دولت ناگزير به افزايش 70 درصدي قيمت انرژي است

نماینده مردم اردکان از رئيس جمهور خواست تا پشت پرده و رانت هايي كه به واسطه تحريم براي عده اي خاص ايجاد شده و مي شود را افشا كند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا تابش نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي در  جمع مسئولان استان، شهرستان و شوراهاي اسلامي بخش عقدا و مردم مزرعه نو با تبريك سالروز پيروزي انقلاب اسلامي با گراميداشت ياد بنيانگذار فقيد انقلاب اسلامي حضرت امام (ره) و شهيدان دوران انقلاب و دفاع مقدس آنها را سندهاي عزت و عظمت ملت پرافتخار ايران دانست و بر حفظ و اشاعه شعارهاو آرمانهايي كه دلهاي مردم را به انقلاب سوق داد و بر جانشان نشست و همه هستي آنها را به ميدان آورد تا خودكامگي و استبداد و استعمار از اين سرزمين رخت بربندد و استقلال و آزادي و حكومتي مبتني بر ارزشهاي اسلامي با راي و نظر مردم حاكم شود، تاكيد كرد.
 
وي از نقش ممتاز رهبري معظم انقلاب اسلامي در هدايت كشتي انقلاب اسلامي در اقيانوس مواج زمانه تجليل كرد و گفت آنها كه بعد از رحلت حضرت امام (ره) منتظر افول انقلاب اسلامي بودند بايد به اشتباه محاسبه خود پي ببرند و روشهاي خويش را خصوصاً در موقعيت ممتازي كه دولت جناب آقاي دكتر روحاني در عرصه ديپلماسي عمومي و خارجي فراهم آورده است، اصلاح كند.
 
قدرتهاي استكباري فرصت ايجاد شده توسط دولت براي ايجاد امنيت در منطقه و كاهش تشنج را قدر بدانند
 
وي ابراز داشت امروز نقش تاثيرگذار انقلاب اسلامي در معادلات منطقه اي و بين المللي بر هيچكس پوشيده نيست و قدرتهاي استكباري نيز به اين موضوع واقف شده اند، منتهي نمي خواهند بگويند كه ما دچار اشتباه محاسبه شده بوديم. ملت ايران ملت با گذشتي است توصيه ام اين است كه موقعيت ايجاد شده در سايه تدابير رهبري معظم انقلاب اسلامي را قدر بدانند و از تمهيدات وي‍ه اي كه دو لت جديد براي ايجاد اعتماد سازي با جامعه بين المللي انديشيده حداكثر استفاده رادر جهت كاهش تنش ها و خصومت ها و ايجاد امنيت و‌ آرامش در منطقه كه به نفع همه است، ببرند.
 
رئيس جمهور پشت پرده تحريم ها و رانت هايي كه براي عده اي  ايجاد شده را افشا كند
 
 وي با توجه به سخنان رئيس جمهور محترم در جلسه با رؤساي كميسيونهاي مجلس و اعضاي كميسيون تلفيق كه عنوان كرده بود "در صورت تداوم تلاش تندروها براي مخالفت با ديپلماسي هسته اي و خارجي  دولت خواهد گفت كه چه كساني از تحريم ها منافع كلاني برده اند و مي برند " خواستار آن شد تا پشت پرده ها و رانت هايي كه به واسطه تحريم براي عده اي خاص ايجاد شده و مي شود را افشا كند.
 
حفظ بستر امن براي سرمايه گذاران و كارآفرينان و كوتاه كردن دست رانت خواران اعتماد آفرين است
 
 وي با بیان اينكه بايد بستر امن براي سرمايه گذاران و كارآفرينان فراهم شود تا توليدو اشتغال رونق گيرد؛ گفت :بروز و ظهور طبقه جديد نوكسيه ها و رانت خواران با سرمايه هاي چند هزار ميلياردي و پديده اختلاس سه هزار ميلياردي به باور و اعتماد مردم كه براي تحقق عدالت و مبارزه با ظلم و تبعيض و فقر و فساد جمهوري اسلامي را مستقر كردند لطمه خواهد زد؛و اگر با اين پديده ها برخورد نشود ايمان مردم را در حمايت همه جانبه از جمهوري اسلامي متزلزل خواهد ساخت و آنگاه طمع دشمنان به تضعيف و استحاله نظام فزوني خواهد يافت.
 
اقدام شجاعانه و مسئولانه دولت در تقديم لايحه اجراء فاز دوم هدفمند سازي يارانه ها قابل تقدير است
 
تابش بر سير آنچه در دو هفته فعاليت كميسيون تلفيق مجلس گذشت اشاره كرد و گفت: تغييرات در كميسيون تلفيق همانند سالهاي گذشته از چند درصد تجاوز نمي كند؛منتهي چند تصميم اساسي گرفته شده كه در جهت رفاه مردم و كاهش مشكلات فراروي آنها برده است از جمله افزايش 1% وصول ماليات ارزش افزوده در سال 1393 كه درآمدي حدود 2500 ميليارد تومان عايد خواهد كرد كه مقرر شده براي بهبود بخش سلامت و زير پوشش قرار گرفتن بيمه افراد زيادتري از جامعه از جمله روستائيان صرف گردد.
 
دولت ناگزير به افزايش 70 درصدي قيمت حامل هاي انرژي است
 
وي تقديم لايحه اجراء فاز دوم هدفمندي يارانه ها توسط دولت كه براي رسيدگي سريعتر در قالب پيشنهاد جمعي از نمايندگان كميسيون تلفيق تنظيم شد را اقدامي شجاعانه و قابل تقدير توسط دولت دانست و گفت با توجه  به افزايش درآمد حاصله از هدفمندسازي يارانه ها از 50 هزار ميليارد تومان سال 92 به 63 هزار ميليارد تومان در سال 93 و عدم اجراي قانون توسط دولت قبلي درخصوص افزايش قيمت حامل هاي انرژي از ابتداي سال 92 تا دولت براي كسب اين درآمد كه بخش عمده اي از آن به واسطه افزايش قيمت حاملهاي انرژي تامين خواهد شد؛ دولت لاجرم به افزايش حدود 70 درصد قيمت حامل هاي انرژي است اما اينكه كدام حامل ها و به چه اندازه افزايش قيمت داشته باشند، در اختيار دولت است.
 
 يارانه اقشار محروم و دهك هاي درآمدي پايين جامعه افزايش خواهد يافت
 
وي ابراز داشت يارانه همه اقشار به ميزان فعلي 45500 تومان پرداخت خواهدشد؛ اما دولت در نظر دارد 3 دهك با درآمدي پايين و اقشار ضعيف جامعه از يارانه بالاتري بهره مند گردند.

تابش اختصاص ده هزار ميليارد تومان به تقويت توليد و حمايت از خدمات را یكي از نكات مثبت لايحه پيشنهادي دولت دانست.

وي تعيين قيمت خوراك پتروشيمي ها كه در حال حاضر هر متر مكعب3 سنت است و اختلاف نظر بين سرمايه گذاران كه قيمت هاي قطر و روسيه را 5 و 7 سنت مي دانند و وزارت نفت خواستار افزايش آن تا 12 سنت است را از جمله مسائل چالش برانگيزي دانست كه در جلسات آتي كميسيون تلفيق بايد به آن پرداخته شود تا هم ايجاد رانت نكند و هم مزيت سرمايه گذاري اين صنعت در كشور از بين نرود.

وي همچنين تجديدنظر در تعيين حق انتفاع پروانه بهره برداري معادن سنگ آهن را كه مورد اعتراض استخراج كنندگان سنگ آهن قرار گرفته و بر سهام آنها در بورس تاثير گذاشته از جمله مواردي دانست كه احتمالاً در كميسيون تلفيق مورد بررسي مجدد قرار گيرد.

تابش ابراز اميدواري كرد تا تصميمات بسيار مهم روزهاي آينده كميسيون تلفيق هم انسجام كلي لايحه بودجه دولت را كه سعي دارد تا تورم 35 درصد را به 25 درصد برساند و رشد اقتصادي منفی 8 درصد را به سه درصد افزايش دهد و رشد نقدينگي را در حد  35 درصد فعلي حفظ كند، و ثبات را به بازار بورس و سرمايه برگرداند و به سرمايه گذاران بورس كه عمدتاً از اقشار مختلف جامعه هستند آرامش بخشدو جلوي ايجاد رانت ها و ثروتهاي باد آورده براي عده اي قليل را بگيرد.

کد N79946

وبگردی