آفتاب

دیدار طولانی کری و نتانیاهو پشت درهای بسته در داووس سوییس

دیدار طولانی کری و نتانیاهو پشت درهای بسته در داووس سوییس

تهران -ایرنا- ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا جمعه با ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست جهانی اقتصاد در داوس سوییس پشت درهای بسته گفت و گو کرد.

ˈخبرگزاری فرانسه جمعه از داووس سوییس گزارش داد که همانطور که یک مقام آمریکایی اعلام کرده بود که ملاقات طولانی خواهد شد این گفت و گو 90 دقیقه طول کشید.

دیدار ˈکریˈ و ˈنتانیاهوˈ پیش از سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در نشست جهانی اقتصاد در سوییس صورت گرفت.

ˈکریˈ اوایل هفته گذشته با ˈتزیپی لیوینیˈ مذاکره کننده ارشد رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود این درحالیست که فلسطینی ها قرار است این هفته به واشنگتن سفر کنند.

مذاکرات سازشی که پس از یک توقف سه ساله به ابتکار ˈکریˈ از ژوییه (مرداد) آغاز شد قرار است تا بهار آینده جمع بندی شود. در حالیکه طرفین مخاصمه تقاضاهای غیر آشتی جویانه ای دارند که امکان یک توافق نهایی برای پایان بخشیدن به یک مناقشه دیرینه را با شکست مواجه می کند.

ˈکریˈ در یکسال اول وزارت خود 11 سفر به کرانه باختری کرد و درصدد است که چارچوب یک معامله برای پیشبرد گفت و گوها را تنظیم کند. دو طرف هم موافقت کرده اند که میز مذاکره را برای 9 ماه تا بهار آینده ترک نگویند.

درحالیکه فلسطینی ها از شناسایی اسراییل (فلسطین اشغالی) از ترس از دست دادن حق بازگشت پناهندگان به فلسطین سرباز می زنند ˈنتانیاهوˈ اصرار دارد که آنها فلسطین اشغالی را به رسمیت بشناسند.

ˈشیمون پرزˈ رییس رژیم صهیونیستی که به داووس رفته بود پنجشنبه اعلام کرد که فلسطین اشغالی به ابتکار ˈکریˈ متعهد است.

ˈپرزˈ در سخنان خود که پنجشنبه در داووس ارائه شد اعلام کرد که مشکلاتی سرراه سازش وجود دارد اما وی و نتانیاهو هیچ گزینه واقعی دیگر ندارند.

خبرگزاری ها هیچ گزارشی از مضمون دیدار کری و نتانیاهو منتشر نکرده اند.

مترجمام**1533**1856
کد N79849

وبگردی