آفتاب

پلیس انگلیس: تروریست های بازگشته از سوریه تهدیدی علیه انگلیس هستند

پلیس انگلیس: تروریست های بازگشته از سوریه تهدیدی علیه انگلیس هستند

لندن - ایرنا - پلیس انگلیس می گوید بازگشت انگلیسی هایی که تحت عنوان ˈنیروهای جهادیˈ به سوریه رفته اند، تهدیدی برای این کشور محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، سر ˈپیتر فاهیˈ رییس پلیس منطقه منچستر در شمال انگلیس روز شنبه به شبکه 4 رادیو ˈبی بی سیˈ گفت: انگلیسی هایی که از سوریه به کشور باز می گردند در مبادی ورودی کشور متوقف و دستگیر می شوند.

وی افزود: نگرانی بزرگی نسبت به انگلیسی هایی که پس از جنگیدن در سوریه به کشور باز می گردند، وجود دارد، چون این افراد تهدیداتی را به کشور تحمیل می کنند.

از سوی دیگر پلیس اسکاتلند یارد در لندن نیز گفته است که انگلیسی هایی که به عنوان تروریست به کشور باز می گردند، نگرانی بزرگی برای پلیس هستند.

پلیس انگلیس در ماه جاری میلادی (ژانویه) حداقل 16 انگلیسی را که به سوریه سفر کرده بودند، به ظن دخالت در فعالیت های تروریستی بازداشت کرده است. در سال 2013 میلادی نیز مجموعا 24 نفر در این ارتباط دستگیر شده بودند.

یک سخنگوی پلیس لندن گفت: برخی از کسانی که برای دیدن آموزش های تروریستی و یا جنگیدن به سوریه می روند، فقط 17 سال سن دارند. اکثر کسانی که به سوریه می روند جوان هستند و تعدادی زن نیز در میان آنان حضور دارند.

وی تاکید کرد: بزرگترین نگرانی ما کسانی هستند که در جنگ سوریه و یا پایگاه های آموزش تروریستی در آن کشور شرکت می کنند و سپس به عنوان تروریست به انگلیس باز می گردند.

وی افزود: در این زمینه تهدیدات بالقوه ای علیه منافع انگلیس در داخل و خارج وجود دارد.

دولت انگلیس یکی از حامیان اصلی گروههای مسلح مخالف دولت سوریه است و انواع کمک های مالی و تجهیزاتی را در اختیار آنها قرار می دهد.

به گفته سازمان های امنیتی انگلیس، در حال حاضر چند صد نفر از افراد تندروی انگلیسی در کنار گروههای تروریستی وابسته به القاعده در سوریه می جنگند.

پلیس انگلیس طی 10 روز گذشته حداقل چهار مرد جوان را هنگام بازگشت از استانبول ترکیه، در فرودگاه های مختلف لندن بازداشت کرده که پرونده برخی از آنان به اتهام دخالت در فعالیت های تروریستی در سوریه به دادگاه فرستاده شده است.

همچنین هفته گذشته دو زن جوان به اتهام ارتباط با فعالیت های تروریستی در سوریه، در لندن بازداشت و دادگاهی شدند.

یکی از این زنان هنگامی که با مقادیر قابل توجهی وجه نقد از فرودگاه هیتروی لندن عازم استانبول بود، دستگیر شد.

اروپام**345
کد N79848

وبگردی