آفتاب

تظاهرات در اتریش به خشونت کشیده شد

تظاهرات در اتریش به خشونت کشیده شد

تهران- ایرنا-هزاران نفر در وین پایتخت اتریش علیه حزب راست گرای افراطی این کشوردست به تظاهرات زدند که این تظاهرات به علت مداخله نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.

خبرگزاری فرانسه روز شنبه از وین پایتخت اتریش گزارش داد: هزاران تن از اهالی وین علیه جشنی که حزب راست افراطی موسوم به ˈحزب آزادی اتریشˈ(FPÖ) هر ساله در کاخ مجللی دراین شهر برگزار می کند، تظاهرات کردند.

در این گزارش که پلیس و تلویزیون رسمی اتریش تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی اعتراض آمیز را شش تا 10 هزار نفر اعلام کردند، آمده است: این اعتراض با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد و درجریان درگیری های شب گذشته 17 تن از معترضان و هفت پلیس مجروح و 14 نفر نیز بازداشت شدند.

جشن حزب آزادی اتریش که سومین حزب قدرتمند اتریش محسوب می شود روز جمعه در کاخ زمستانیˈهوفبورگ ˈبرگزار شده بود.

ˈناتاشا اشتروبلˈ سخنگوی جمعیت ˈحمله به حزب راستˈ، هدف اعتراضات را ˈجلوگیری از تجمع افراد برجسته راست افراطی اروپایی در وین ˈخواند و افزود : میان این حزب راست گرا و گروه های خشونت طلب نوعی همکاری و سازماندهی وجود دارد.

گفتنی است که ˈمارین لو پنˈ رهبر حزب راست گرای ˈجبهه ملیˈ فرانسه دو سال پیش در این مراسم حضور یافت که این امر بحث هایی را بوجود آورد.

برپایه این گزارش، پلیس به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه درگیری، 20 هزار مامور امنیتی را در اطراف کاخ، محل برگزاری جشن حزب راست افراطی مستقر کرد.

حزب آزادی اتریش در سال 1956 میلادی تاسیس شد و هم اکنونˈهاینتسکریستیان اشتراخهˈ رهبری آن را برعهده دارد. درانتخابات پارلمانی اتریش درسپتامبر 2013 میلادی، این حزب با کسب با 21.4 درصد آرا در جایگاه سوم پس از حزب سوسیال دموکرات و حزب مردم قرار گرفت.

مترجمام ** 9053 ** 1064
کد N79547

وبگردی