آفتاب

تصمیم دادگاه تایلند برای تعویق انتخابات/ مخالفان مانع ثبت‌ نام نامزدهای انتخاباتی

تصمیم دادگاه تایلند برای تعویق انتخابات/ مخالفان مانع ثبت‌ نام نامزدهای انتخاباتی

تصمیم دادگاه برای تعویق انتخابات، مسدود شدن محل ثبت‌ نام نامزدهای انتخاباتی و توقف فعالیت کمیسیون انتخاباتی در بانکوک از جمله خبرهای مرتبط با تایلند به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر ، رویترز از قانونی خواندن تعویق در برگزاری انتخابات دوم فوریه از سوی دادگاهی در تایلند و آغاز رای گیری در یکشنبه آتی خبر داد که همین موضوع باعث شد تا معترضان محل ثبت‌ نام نامزدهای انتخاباتی را در چندین ناحیه مسدود کرده و فعالیت کمیسیون انتخاباتی را برای آموزش کارمندان در حوزه‌ های رای‌ گیری در بانکوک متوقف کنند.

این درحالیست که دولت یینگلاک شیناواترا تاکید کرده است در صورت به رسمیت شناختن برگزاری انتخابات جدید از سوی مخالفان با تاخیر در برگزاری انتخابات موافقت می‌ کند.

کارشناسان قانون اساسی این تصمیم را یک کودتای قضایی خوانده و تاکید کردند اگر انتخابات برگزار نشود، این موضوع باعث تضعیف قدرت و بروز هرج و مرج در تایلند می شود.

مخالفان تایلندی بر این باورند نخست وزیر این کشور عروسکی در دست برادرش یعنی تاکسین شیناواتر بوده که در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد مالی در خارج از تایلند زندگی می کند.

شایان ذکر است بخش های از شهر بانکوک در کنترل مخالفان شیناواترا نخست وزیر تایلند قرار دارد که این معترضان قصد سرنگونی وی را دارند.

کد N79542

وبگردی